Smidt Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) jeg prøver meg litt på css koding, men har litt problemer. lurte på om noen kunne tatt en liten titt på kodene, er sikkert en grunnleggende feil et eller annet sted. html fil: her css fil: her på forhånd takk edit: problemet er altså at den nederste delen av boksen ikke vises.. Endret 11. mars 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) *NeverMind...* Endret 11. mars 2004 av SirIce Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Prøv å sett height: xxpx; på .bunn EDIT: Funket ikke det nei... Endret 11. mars 2004 av PT Lenke til kommentar
joffar Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Proev aa legge til :display: block; i class .bunn evt legg til <div class="bunn"><span></span></div> Tror at det kan hjelpe Lenke til kommentar
epsil Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Prøv med: .boks { background: url("images/boks_03.jpg") top no-repeat; padding: 13px 0 0 0; width: 167px; } .boks div { background: url("images/boks_08.jpg") bottom no-repeat; padding: 0 0 13px 0; } .boks div div { background: url("images/boks_06.jpg") repeat-y; padding: .5em; } .boks p { color: #333333; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 65%; margin: 0; } <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html lang="no"> <head> <title>Boks</title> <meta http-equiv="Content-Type" content= "text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <div class="boks"> <div> <div> <p>Section 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum", written by Cicero in 45 BC "At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum solut</p> </div> </div> </div> </body> </html> Her har jeg brukt innrykk for å gjøre HTML-eksemplet mer oversiktlig. Dersom du bestemmer deg for å bruke denne løsningen, som er basert på CSS-artikkelen Round Corners, råder jeg deg til å skrive HTML-en uten innrykk (bruk evt. HTML Tidy) for å spare plass. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 takk ePsiLON47, funker det. har ikke sett den måten å sette opp css'en på før, men det funket, Supert!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå