aldrimerforum Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
shahin Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hadde dette skjedd med meg hadde jeg blitt gal. (og muligens solgt all hardware og kjøpt ny pc). Det koster jo "bare" ca. 3500 å kjøpe nytt hovedkort, en xp1800 cpu og 256-512MB RAM, så jeg hadde oppgradert anyway (men mitt bruk krever rask maskin). Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hører du noen bip i starten og bare får svart skjerm? Hvis det er det, da har vi samme problem, men jeg vet hva som er feilen. Tror jeg. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hei, Får du noen BEEP lyder fra HK ved oppstart. HAdde et problem hvor HK ikke vil virke (fikk litt HD/vifte aktivitet ved oppstart og d var d), men jeg hadde ikke koblet systemhøytaler på så fikk jeg ikke med meg de BEEP lydene HK laget. Sendte både HK pg RAM inn og fikk besked omat det er RAM som ikke vil virke med HK mitt. Derfor tror jeg at d e RAM. Dessuten så sa du at maskina starter når du tar ut RAM brikkene. Lån RAM fra noen kompiser og test maskin med den RAMen. Hilsen STaljin Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 En kamerat av mæ hadde ett lignanes problem.... der va hovedkortet gådd føyken.. Men her hadde han vært å lekt sæ me skrujærn i maskin når den sto på.. hehe Men han fikk nytt på garanti.. Sansynligvis e d hovedkortet som e gåen... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Hovedkortet stemmer jeg på, ligner på det symptomet. Jeg hjalp en kamerat å bygge maskin nå nylig og den bærre peip som f.... da den ble slått på, skjønt det tok en stund før jeg fikk ideen om å ta en annen internal høyttaler (som ikke var herpa på forhånd) og plugge den inn da. Til slutt fikk han bilde et par ganger, men så var det like gjævlig igjen. Sendte inn HK og fikk nytt ett som funka på første forsøk. __________ Tresprit Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Det høres veldig ut som et hovedkort problem. Jeg har hatt 2 hovedkort som ikke ville starte lenger. Samme symptomer som deg. I det første tilfellet så vet jeg ikke hva som var galt, og i det andre tilfellet var det masse kondensatorer som hadde smelta. Jeg ville tippa på hovedkortet! Jeg sendte tilbake begge 2 til komplett.no og fikk nytt. (Nei jeg lekte ikke med skrutrekkere :wink: ) Jeg skjønner hvordan du føler det! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 (endret) nopw Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Jeg hadde ett værre mareritt. Plutselig en dag knakk cpu mens ribba var på Sendte den inn å fikk den tilbake. Kjøpte en ny. Satte den inn å den funket noen uker. så røk cpuen igjen. kjøpte ny cpu å satt den i. iiiiik hovedkortet funka ikke heller. Fikk nytt hovedkort. Etter en tid slutta det å funke (lokket stod tilogmed i maskina da.) Sendte inn å krevde å få ett annet kort (aldri mer asus a7v-e) Fikk aopen ak73. Nå på mandag røk hardisken etter strømbrudd på lan. JEG HAR IKKE PC FOR TIDEN ;( Får håpe jeg får ny harddisk da. MARERITT!!! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 (endret) noe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Sånt brunt jævelskap hadde jeg og på kodensatorene rundt cpu Lenke til kommentar
pine Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Sjekk at hovedkortet kortslutter ikke et sted. Noen ganger så skjer det og maskina kommer ikke på. Skjedde til meg da jeg oppgraderte. Var forberedt å sende HK tilbake, men alt jeg gjorde var å ta ut den der metallbiten der fargekodene for muskeybparallel osv er. Den som kortslutta og PC-en ville ikke starte Lenke til kommentar
Stoffen Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har et A7V-e kort og en Athlon T-fugl 800 @ 900, men... Har hatt ufattelig mye problemer med det kortet... Masse random reboots (WinXP) og full krasj med blåskjermer og fandenskap.... Er ikke noe med overklokkingen, for den er like jæv*** på 800 også.. @ 900 er load tempen på ca 42 grader.. Kortet tok faktisk fyr og en dag... Smeltet en transistor som sansynligvis styrer alle vifte headerene.. for ingenting snurret etterpå. Men maskinen virker allikevel... Må bare tjuvkoble litt for å få viftene til å gå rundt.. LIKER IKKE A7V-e! Har ikke peng til nytt... §:-( Noen som vet noe om ustabilitet med dette kortet? And for fu** sake, NEVER turn on Byte Merge in BIOS if u are using a 3Com network card!! (3c905) --------------------- Athlon T-Bird 800 @ 900 TwinMos 256MB CAS 2 (2-3-2) GeForce 2 MX (220/200) 20 + 40 GB WD Harddisks Plextor 24x10x40 NGT 2Mbit ADSL!!! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 fyf*** jeg synes synd på webshop'ene slike folk handler fra! har man armlenke og tar visse forhondsregler skal ikke slikt skje.. sjønner ikke at det går an.. når man f.eks tar på komponenter med feite fingre, klasser på banene på kortene, legger man igjenn fett å smuss. dette etser på banene og kan ødelegge i lengden.. det er mye hubbabubba som kundene klarer å rote til, å får det på garanti.. noen fine eksempler er: noen føler for å bytte komponenter i fart.. statisk elektrisitet. (den gruppen er stor!) kortsluttning, f.eks med skrujern.. feite fingre useriøs overklokking, særlig med vann og masse kondens. (oi! vifteløst system med peltier.. stillestående luft med vann=kondens.. jaja. den første posten var jo grei, men det er mange som har byttet utrolig mye på garantien Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Basert på egne erfaringer ville jeg ha prøvd en annen PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå