Gå til innhold

Hva er det beste kabinettet og beste PSU?

Anbefalte innlegg

Hva er det beste kabinettet og beste PSU?

gjelder alle strømforsyninger og big tower, micro ATX, midi tower og desktop kabinett.

på kabinettet legges det vekt på:

-pris

-vekt

-design

-støydemping

-kjøling

-annet smart (USB, skjerm og lyd i fronten osv.)

på strømforsyningen legges det vekt på:

-pris

-støy

-muligheter

-kjøling

Takker for alle gode tips og innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfra observarsjoner, så vil jeg si at sunbeam er et kabinett som ikke er bra for komponentene dine! ATX-standarden gir at man skal ha elektromagnetisk skjerm av komponentene, og dette vil _ikke_ et plastikkabinett gi.

Kjøp deg et godt aluminiumskabinett. Lian Li har jeg hørt har gode kabinetter. De har også ferdig støydempede kabinetter som ser ganske så stilrene ut:

Støydempet midikabinett

Støydempet fulltower

Disse finnes seff i børstet alu ;)

Men det kommer jo helt an på hva du skal bruke kabinettet til!

Strømforsyning vet jeg ikke, men jeg har jo hørt at Fortron/Source er gode (MIST m/120 mm vifter er samme greia med andre vifter)

Lenke til kommentar

Antec og fortron/source, er kramgode strømforsyninger, Enermax er også i samme klasse men med mye kraftigere 12v rail, noe som er kjekkt om du skal ha tec eller en drøss av disker.

Levicom og Bequiet skal visst også være meget gode strømforsyninger, levicom minner om enermax med sin kraftige 12v.

(Mist er modete Antec og fortron/source strømforsyninger og naturlig nok meget gode.)

De fleste psu som selges i kjente norske webbutikker holder mål, med unntak av q-tec, etter det jeg har lest her på forumet er det endel som har hatt bare trøbbel med disse og andre har det derimot fungert greit.

litt lotto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...