Gå til innhold

Tips til midi-tower kabinett


Anbefalte innlegg

jaja..

Raidmaxen har plass for 4 vifter i front som blåser på de 4 plassene for Harddisk. det kommer med 3 vifter som bråker inni hampen, men de kan du bare bytte med Disse

 

Eller kjøp den Antec Sonataen... testa og anbefalt her av hardware.no og kjøpes billigest på Databutiikken.com (ikke på hovedkort.no)

 

Av Cpu-vifte (som også bråker en del) kan jeg anbefale denne

Endret av CS_Empty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jo, de er heslige! Men det er bare min mening.

Enkli ikke ;)

 

de er:

- ikke pene.

- jalla

- "alle har det" det er vel ikke så kult at han ved siden av deg på lan har hakkurat likt kabinett. Det ALLER værste jeg ser er folk med slike kabinetter som melder seg på casemod compoer. Det er latterlig.

- skal du ha noe som er casemodda så kjøp et plaint kabinett og gjør noe med det selv. Da er det ditt verk, og ingen andre har likt. først da kan du melde deg på casemod compo uten å bli omtalt som idiot

Lenke til kommentar
Og jo, de er heslige! Men det er bare min mening.

Enkli ikke ;)

 

de er:

- ikke pene.

- jalla

- "alle har det" det er vel ikke så kult at han ved siden av deg på lan har hakkurat likt kabinett. Det ALLER værste jeg ser er folk med slike kabinetter som melder seg på casemod compoer. Det er latterlig.

- skal du ha noe som er casemodda så kjøp et plaint kabinett og gjør noe med det selv. Da er det ditt verk, og ingen andre har likt. først da kan du melde deg på casemod compo uten å bli omtalt som idiot

Men hva er herslig med kabinettet? Er det slikt at det lukter fælt? Eller får man skit på hendene når man tar på det? Bare lurer.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Antec Sonata selv til A64 Boxed da jeg er på jakt etter et stille system.

 

Spørsmål:

-Hvilken vifte bør man bruke i front?

-Er det en idé å bruke en annen CPU vifte (roligere) enn den som er på boxed?

-Er det en idé å bruke støydempingsmatter for å få den enda roligere?

Endret av russlebiff
Lenke til kommentar
Ellers har du denne som selges hos 3dfxcool for 395,- pr stk :thumbs: Den har både USB2 og SATA, samt støtte for harddisker opp til 250GB og trolig over.

er vell ingen vifter i den (som eg kunne verken se eller lese) så det kan hende at det blir litt varmt med en hd med 7200rpm... og siden kabinettet ikke er så stort er det vell ikke mulighet å montere en egen vifte i...

 

gå heller for emagic sitt du...

Lenke til kommentar
Ellers har du denne som selges hos 3dfxcool for 395,- pr stk  :thumbs:  Den har både USB2 og SATA, samt støtte for harddisker opp til 250GB og trolig over.

er vell ingen vifter i den (som eg kunne verken se eller lese) så det kan hende at det blir litt varmt med en hd med 7200rpm... og siden kabinettet ikke er så stort er det vell ikke mulighet å montere en egen vifte i...

 

gå heller for emagic sitt du...

Ingen vifter fordi kanten er perforert (dvs. "åpen") samt hele konstruksjonen er i aluminium (hele bunnen av HDD er i kontakt med bunnen av "kabinettet") så jeg tror nok ikke den er dårligere enn andre løsninger med 40mm vifte men som er lukket "alle" andre steder enn der viften er samt små hull i front.

 

Jeg har i dag en løsning med 40mm vifte i bakkant som gjør meg mildt sagt sprø da den støyer mer enn noe annet i systemet mitt :p

 

Det er klart at det avhenger av hvilken HDD en har i det men jeg tror nok en kan leve med lyden av en 7200rpm HDD dersom en kan leve med en 40mm vifte som suger luft gjennom små hull :yes:

Lenke til kommentar
Ingen vifter fordi kanten er perforert (dvs. "åpen") samt hele konstruksjonen er i aluminium (hele bunnen av HDD er i kontakt med bunnen av "kabinettet") så jeg tror nok ikke den er dårligere enn andre løsninger med 40mm vifte men som er lukket "alle" andre steder enn der viften er samt små hull i front.

 

var no inne på 3dfxcool og der var de utsolg og prisen var nå 649. så er vell ikke så bra iforhold til prisen....

 

eller kan du se på wega sitt kabinett...

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Kan vel egentlig bare trekke slutninger ut ifra egen erfaring med mitt kabinett. Når jeg har latt toppen være av men min WD1200BB disk, har aldri disken blitt spesielt varm (kontra å stå i ett lukket kabinett med vifte). Så jeg tror nok kjølingen er tilstrekkelig. Men dersom prisen har steget til 6XX blir _litt_ av poenget borte....

Lenke til kommentar
Kan vel egentlig bare trekke slutninger ut ifra egen erfaring med mitt kabinett. Når jeg har latt toppen være av men min WD1200BB disk, har aldri disken blitt spesielt varm (kontra å stå i ett lukket kabinett med vifte). Så jeg tror nok kjølingen er tilstrekkelig. Men dersom prisen har steget til 6XX blir _litt_ av poenget borte....

jepp. det ligger jo nå på samme pris nivå som de andre kabinettene og er utsolgt.

haster dt, kjøp emagic eller wega... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...