ivarhoff Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 Er på jakt etter et kabinett med god plass innvendig, men det skal ikke være av typen maxi-tower. Altså et midi-tower. Mine krev: God plass til harddisker. Minimum 4 stk + plass til CD. Ikke nødvendig med plass til diskettstasjon. Ønsker å kunne ha litt luft rundt diskene, evt et kabinett med god luftgjennomstrømning der diskene er. Kanskje mulighet for å montere noen vifter i nærheten. Har stort sett bare WD disker, og disse blir varme, spesielt hvis 4 stk står montert tett... Ønsker også et kabinett som ser bra ut da det skal stå i stua. Ønsker også å få med mest mulig vifter i kabinettet som ikke bråker så alt for mye. Gjerne 12 cm framfor 8 cm. Lydnivå er altså ganske vesentlig. Pris er egentlig ikke noe tema, men fint om det ikke koster skjorta... Kabinettet må ha USB/FireWire i front. Jer er ikke noe overklokker eller case-modder, så jeg er ute etter minst mulig ekstra jobb med å montere vifter og andre smarte løsninger. Har også en disk som er mye ut og inn av kabinettet, så det hadde vært greit med en enkel løsning for hd-feste, uten å måtte skru hver gang. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) For det første er denne feil postet. (skulle vert under kabinett delen) Men jeg kan anbefale f.eks En av disse Eller så kan du jo ta et støydempet cheiftech/Lian Li? Thermaltake xaser III har hele 7 vifter på bare 21DB vær. Thermaltake V Daimer har et litt mer ferdigmoddet utsenede med LED vifter, den har totalt 5 vifter på 21 DB.( 2 led vifter) Mer info står på siden jeg linket til. EDIT: Thermaltake har en slik løsning at du setter på skinner på hd'ene så de er lette og ta inn og ut. Og de har en vifte som blåser inn rett ved hd'ene slik at de kjøles ned. Følger med vifte styring til og kontrolere andre støyende vifter Endret 11. mars 2004 av Lurre Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Jeg ville nok sett på lianli. De er ikke billige, men du får jo det du betaler for. se lianli pc6070b for eks. Kombiner det gjerne med en rheobus eller compucase. Dette har 120mm vifte plass både forran og bak. merk at ingen av dem har FW i fronten... Endret 11. mars 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 Aero S201 har god luftgjennomstrømning, men med 80mm vifter. Dette har USB/FW/Lyd i front. Compucase CI6926BB god luftflyt men kun USB/Lyd i front. Dette er ett godt utgangspunkt for ett stille system. Acousticase bygget på Compucase men med støydemping og ingen dør foran CDrom brønnene. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Anbefaler Chieftech Dragon miditower, billig, kult, bra plass, Ganske bra modde kabbinett og hvis du kjøper med 360w psu, den er Ganske stillegående og kraftig Her er eit sort miditower med USB og Firewire og 360w psu Endret 11. mars 2004 av MuD Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 Lian Li så absolutt med en Fortron Source 350w målt til 452w:D det blir Nice:D Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU868WB http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU868WS Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 kule kabinett, men JEG syntes de blir "litt" for jalla! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2004 er så enig king_pedersen, SÅÅÅ enig ;O En venn av meg har tenkt til å kjøpe det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 De Raidmax er heslige. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 Chieftec Miditower / fulltower + 2 stk ekl papst 80mm 12dB + 2 stk ekl papst 80mm 19dB. 12dB inn - 19dB ut. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 Når du skal ha det i stua, er Antec Sonata et jeg ville vurdere. Bare en ulempe, LED i front, men den kan kobles ut. Test på Hardware.no. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 jepp, Antec Sonata er en drøm å ha i stua, fettern min har den og kan ikke si annet en at Antec har gjort det bra der ja:) ikke dårlig kjøp i det hele tatt! Chieftech bråker no jæ*li så den er ikke akkurat "stuerein;)" Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) colorcase "Neon Light Black" 7 hd 4cd/dvd 1 floppy 12 hd'er tilsammen Endret 12. mars 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Vike Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) RaidMax midi tower og nei de er ikke "heslige" dette er en idiotisk kommentar da det er din mening... det er faktisk veldig god plass til hd der.... har vindu med en led vifte 1 2 vifter bak ( med led's ) 1 led 'emblem' i front kabinettet jeg, bruker det i min server...har 1 cdrom og 5 HD is det....skal ha 2 til utmerket kabinett. skaff deg 4 papst vifter og viftestyring så blir det stille og ) sett in en katode hvis du vil ha glow i kabinettet edit: så ikke du var ute etter stille pc Endret 12. mars 2004 av Vike Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 greit nok for de som liker fancy kabinett! Men som server tower, må du jo bare ha et stillegående alternativ, hvis den ikke står i et annet rom da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 og nei de er ikke "heslige"dette er en idiotisk kommentar da det er din mening... Kanskje jeg er idiot, men da er du en selvmotsigende idiot. Jeg sier de er heslige, du sier det motsatte, mao du ytrer din mening på samme nivå som meg. Og jo, de er heslige! Men det er bare min mening. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 okei, nok om det fortsett å gi forslag og ikke kom med en slik diskusjon en gang til! Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 Takker for mange bra forslag her! Som nevnt så skal den stå i stua, altså utgår det med masse glorete neon. Sølv/alu (evt svart) er tingen. Ser at det en noen som har gummiforinger. Orker ikke noe billig drit hvor vibrasjoner forplanter seg. Midi-tower med brønner i hele fronten er perfekt! Ser ut som de fleste har vifteløsninger, bra! Det må holde seg under 20dB, og det går jo bra med papst viftene. Ser de fleste leveres uten strømforsyning, så da trenger jeg en lydløs sådan, min 350W. Tar gjerne imot forslag. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 12. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2004 PSU: Fortron Source 350w (målt 452w) Ekstremt stillegående stabil og bra PSU! Kabinett: Lian Li: Hvor mye penger på kabinettet? Alt1: Lian Li PC73SLB kr: 2895 (Støydempet) Alt2: Lian Li PC6070B kr: 1995 (Støydempet) Alt3: Lian Li PC61USB kr: 1445 Alt etter penger, alle har medfølgende vifter og har ekstrem kvalitet:D Alt dette finner du på www.microplex.no Lykke Til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå