Dead_Rabbit Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hei! Lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette problemet... for (I=0;I<10;I++) { Min = 0; //(Min er av typt int) for (K=1;K<10;K++) //Men hvorfor skal K settes til ? Det går med 0 også if (Tab[K] < Tab[Min]) //(K er av type int, Tab også) Min = K; Nytab[I] = Tab[Min]; // Nytab også av type int... Tab[Min] = INT_MAX; //Her står det at verdien strykes.(Blir satt den høyeste //int verdien som går. Men den strykes da ikke?? Setter stor pris på om noen svarer på dette inlegget, dette irriterer meg mer og mer for hver dag som går .... På forhånd takk... Endret 11. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hadde vært en fordel hvis du postet hele koden. Endret 11. mars 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Verdien strykes implisitt, ved at en verdi av INT_MAX aldi vil være minst i en sammenligning mellom verdier av typen int (dette er sortering i stigende rekkefølge eller hva). Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Verdien strykes implisitt, ved at en verdi av INT_MAX aldi vil være minst i en sammenligning mellom verdier av typen int (dette er sortering i stigende rekkefølge eller hva). sorteres i stigende rekkefølge, helt riktig. Det jeg ikke skjønner er hvorfor verdien settes til 1 i den for løkka, som sagt funka det også med å sette den til 0.... Endret 12. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Hadde vært en fordel hvis du postet hele koden. Hvorfor det? Det er bare for løkka jeg lurer på, den fungere helt fint... Ikke at det er noe problem å poste koden hvis det er viktig men... Endret 12. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Verdien strykes implisitt, ved at en verdi av INT_MAX aldi vil være minst i en sammenligning mellom verdier av typen int (dette er sortering i stigende rekkefølge eller hva). sorteres i stigende rekkefølge, helt riktig. Det jeg ikke skjønner er hvorfor verdien settes til 1 i den for løkka, som sagt funka det også med å sette den til 0.... Det er en "optimalisering". Du setter Min=0 i linjen ovenfor og du trenger jo ikke å sammenligne element 0 med element 0 (med seg selv). Derfor begynner du på element 1 i stedet. Dvs. når du setter K=0 vil du ha følgende sammenligning (byttet ut K og Min med sine respektive verdier): if (Tab[0] < Tab[0]) // if (Tab[K] < Tab[Min]) Som du ser er det ganske meningsløst. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Det er en "optimalisering". Du setter Min=0 i linjen ovenfor og du trenger jo ikke å sammenligne element 0 med element 0 (med seg selv). Derfor begynner du på element 1 i stedet. Dvs. når du setter K=0 vil du ha følgende sammenligning (byttet ut K og Min med sine respektive verdier): if (Tab[0] < Tab[0]) // if (Tab[K] < Tab[Min]) Som du ser er det ganske meningsløst Tusen takk Nå tror jeg at jeg skjønner det, det var jo ikke så vansklig som jeg syns det var Endret 12. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
bjartesi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Slettet.... Endret 28. mai 2007 av bjartesi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå