Gå til innhold

TEST: Den store LCD-testen: Del 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til det kommer dual-link trippel dvi tilkoblinger på skermkort (me overgang da, har ikke 3 lcd-skjermer ennå :)). Og sleng på en tv-utgang (gjerne rgb), så blir jeg fornøyd (og at kortet er litt stillegående da :). Men det begynner kanskje å bli trangt om plassen hvis man skal ha alle de tilkoblingene.

AtW

Lenke til kommentar
Mens vi snakker om dual-DVI: Gainward GeForce FX5700 Ultra/980XP har det. Vekker minner om det svindyre GeForce4 TI4600 dual-DVI kortet deres... :thumbup:

Her spørs det jo hvilken TMDS sendere de bruker. Jeg ville først undersøkt dette før jeg hadde kjøpt det.

Det er forskjell på "dual link" DVI-tilkobling (som fremdeles bare bruker én DVI-D-port men støtter 2x165MHz), og to fysisk separate DVI-tilkoblinger. Ble litt usikker her på om folk har fått med seg det...

Stemmer det at det bare er Parhelia 512 og P750 som har dette? (Muligens også bare på den ene kontakten)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de som har Samsung 213T og spiller en del (FPS), merker dere at Ghosting er irriterende og ønsker at dere hadde en Ezio skjerm(Hvem vil ikke det? :;) )? De sier "Noe etterslep i spill", kunne ikke se noen screenshots fra testen på monitorene?, ville vært fint med noen innspill på dette, 21" LCD til 11-12 tusen er noe jeg kan tenke meg å bruke på en skjerm hvor jeg ikke er noen 'elite' spiller.

Lenke til kommentar

Hei B-QL. Jeg sitter for øyeblikket på en 213t nå. Ghosting er et fenomen som man venner seg til. 213t er absolutt en helt gri skjerm til spilling. Kanskje ikke for de mest hardnakkede gamerne. Det er litt vanskelig å få tatt bilde av etterslep, da ingen av oss er noen gode fotografer.

Faktisk er vi så dårlig til å ta bilder, at vi må gå kurs for å få dette til. Men nå er jo en monitor det vanskligste man kan ta bilde av også da:P

Jeg benytter 213t selv og er fornøyd med den. Men jeg påpeker at det i løpet av uken kommer en test av Iiyama e511s som er en 20,1" til kun 9000 kroner :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

takk takk road.

Jeg har dessverre ikke fått testet denne ennå :(

Men her har du mine tanker: dette er nok ikke en terningkast 6 skjerm.

Jeg tror det kun er Eizo, Nec og LaCie som får til dette, med tanke på billedkvalitet, fargegjengivelse, og justeringsmuligheter (fysiske og i meny). Men jeg var mektig imponert over benq 19" , men dette er skjermer som er i folkeklassen. (profesjonelle skjermer er bedre) Nå vet jeg at eizo og nec setter ned prisene på denne størrelsen i disse dager.

Men det spørs jo hva du skal bruke den til da. De tre jeg nevner er jo så klart best all over og har en billedkvaliet som ikke kan sammenlignes.

men vi skal få testet denne så fort som mulig. Nevner at denne uken kommer tre tester fra oss i testpanelet. 2 stk 20" = lg og viewsonic, noen andre lg og viewsonic modeller (dette i samme rounndup), 1 eizo l795 og en iiyama e430t ( ? )

uansett er den svært rask (16 ms) og har meget bra tilkoblingsmuligheter. Men skal du først svi av så mange tusen tror jeg du kan gjøre et bedre valg med l885 eller 2080 ux +

Disse vil vel legge seg på mellom 10k og 12 k denne uken. Men vi holder på å dra inn flere modeller slik at vi kan få dekket hele markedet og vi har vel nå testet 50 skjermer siden jul.

Lenke til kommentar

Faen.. og jeg som har brukt opp alle Lotto-pengene mine på leilighet og palsma TV :cry: Ja ja.. Får se hva feriepengene strekker til :p Fikk svært lyst til å bytte ut min 17" LCD nå ja.

Har "vanlige" Radeon 9800 Pro støtte for "Dual link" DVI ??

;-S

Lenke til kommentar

Tja. Dette her er rykter og jeg har ikke noe sikkert på det ennå:

Men NEC og Eizo har et sammarbeide på nye paneler, disse skal nok vissnok være overlegne alle andre. HAr ikke sett disse selv, men blitt fortalt at dette skal være krem paneler.

Eizo skal slippe en klin ny 21" på markedet snart, og jeg misstenker denne for å ha det nye panelet.

Jeg vet dessverre ikke når denne kommer på markedet, men har satt opp hw.no som første tester av denne i norden......

Jeg regner med at denne kommer i slutten av mai/ tidlig juni

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...