Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis Java. Det eneste jeg vet du kan bruke C++ til når det gjelder web er selve nettleseren og CGI.

EDIT: Browseren => nettleseren. Norske, er vi ikke? (Nei, jeg akter ikke å bytte "web" til "vev")

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

Går vel an å lage en ActiveX-sak i C++. Eller hva med Mplayer(-plugin) under Linux, den kjører da "i" browseren.

Mplayer-plugin (og andre plugins) og ActiveX -programmer må alikevell installeres "manuellt". Like greit å lage noe som kjører "utenfor" browseren. Eksisterer ikke støtte i browsere for å få til noe som kjøres "direkte" eller "automatisk" inne i browseren sånn uten videre.

...men sånn egentlig synes jeg det er tull.. altså å lage spill som kjører "i" browseren. Det eneste måtte være flash-spill eller java-spill. Browseren burde være laget, og holdt seg til 1 ting; å presentere HTML.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Det greieste hadde vært å lage det i C++,

siden det er det jeg "kan" (prøver å lære rettere sagt).

At spillet popper opp i et eget vindu er jo ikke så nøye,

poenget er bare at man skal spille det rett fra internett uten å laste det ned først.

Lenke til kommentar

Alt på internett må lastes ned. Uansett. Det du tenker på er vel å kjøre ting i browseren.

Det beste alternativet for slike ting er vel Java som nevnt over. Men jeg har også sett gode spill laget i flash i samarbeid med C++. Uansett, før du begynner med ActiveX osv, ville jeg heller lært meg litt mer av det basiske og kanskje også litt om sockets osv. Ganske overbevist over at det er enklere og sikkert morsommere for en nybegynner i c++ å lage et enkelt flerspillerspill i c++ enn et som kan kjøres *direkte* i browseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...