<BøNilzen> Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Tenkte jeg kanskje skulle lage et online spill. Går det egentlig an å lage online-spill i C++? Ikke et spill du kan spille multiplayer over internett på, men spill som kjøres i browseren. Eller må jeg bruke java til dette? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Sannsynligvis Java. Det eneste jeg vet du kan bruke C++ til når det gjelder web er selve nettleseren og CGI. EDIT: Browseren => nettleseren. Norske, er vi ikke? (Nei, jeg akter ikke å bytte "web" til "vev") Endret 11. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 spørs hva du mener da. Hvis du ønsker å lage et spill ala jippii.no eller msn minesweeper så gå for flash eller java. Hvis du ønsker å lage noe ala planetarion/planetia så funker det med C++ (selv om dette vil være mye enklere med php eller perl). Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Ikke et spill du kan spille multiplayer over internett på, Endret 11. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Går vel an å lage en ActiveX-sak i C++. Eller hva med Mplayer(-plugin) under Linux, den kjører da "i" browseren. Mplayer-plugin (og andre plugins) og ActiveX -programmer må alikevell installeres "manuellt". Like greit å lage noe som kjører "utenfor" browseren. Eksisterer ikke støtte i browsere for å få til noe som kjøres "direkte" eller "automatisk" inne i browseren sånn uten videre. ...men sånn egentlig synes jeg det er tull.. altså å lage spill som kjører "i" browseren. Det eneste måtte være flash-spill eller java-spill. Browseren burde være laget, og holdt seg til 1 ting; å presentere HTML. Endret 11. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Det greieste hadde vært å lage det i C++, siden det er det jeg "kan" (prøver å lære rettere sagt). At spillet popper opp i et eget vindu er jo ikke så nøye, poenget er bare at man skal spille det rett fra internett uten å laste det ned først. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Alt på internett må lastes ned. Uansett. Det du tenker på er vel å kjøre ting i browseren. Det beste alternativet for slike ting er vel Java som nevnt over. Men jeg har også sett gode spill laget i flash i samarbeid med C++. Uansett, før du begynner med ActiveX osv, ville jeg heller lært meg litt mer av det basiske og kanskje også litt om sockets osv. Ganske overbevist over at det er enklere og sikkert morsommere for en nybegynner i c++ å lage et enkelt flerspillerspill i c++ enn et som kan kjøres *direkte* i browseren. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Det er ingen vits i å lage et online spill i C++, når det kan gjøres så mye raskere og enklere i PHP/PERL eller andre språk på et høyere nivå enn C++. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Hvis dere sier det ikke går å åpne en exe-fil i IEXPLORE uten å laste det ned får jeg vel tror på det da. Får vel prøve meg på Java da. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Vet ikke hvorfor, men kan ikke fordra flash, (selv om jeg aldri har prøvd det). Og siden Java ligner litt på C++ (gjør det ikke det?) tror jeg at jeg går for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå