Gå til innhold

Hvorfor har jeg så sinnsykt høy temp med RBX?

Anbefalte innlegg

Specs står under..

Har klokket en del og hadde høy temp, så jeg satte tilbake til default temp..

Ved å sitte på mirc,msn,winamp og opera hadde jeg 46C!

Nesten 50C ved load!

Hvorfor er det så varmt?

Har radiatoren i toppen som blåser luft fra utsiden, ned igjennom radiatoren og inn i kabinettet. Pumpa ligger oppå psu med skumgummi under.

Harddiskem in er veldig varm og avgir mye varme. Kan dette påvirke kjøleegenskapene?

Plis hjelp meg! Er frustrert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpen kabinettet nå og sjekket..

Var VELDIG varmt inni der!

Akuratt under radiatoren var det kjempe varmt! :scared:

Virker som om psu'n og pumpa(som ligger noen cm under radiatoren) varmer og veldig! Til og med aluminiums vanntanken min var glo varm!

Bør jeg heller plassere pumpa i bunnen av kabinettet?

Kanskje flytte radiatoren dit også?

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en ekspert på vannkjøling, men jeg vil tro at det hjelper å snu vifta på radiatoren.

For når du blåser luft inn, så vil det øke temp'en betraktelig. Hvis du ikke har andre kabinettvifter som blåser ut da ;)

ellers kan det være et for tykt lag med goop/kjølepasta som er årsaken.

Det kan også være at blokka ligger litt ujevnt på cpu.

En i klassen hadde det problemet, men han vrikka litt på blokka og skrudde fast en gang til, og da fikk han 10 grader lavere temp.

En annen ting lkan være at du har flow feil vei, vann inn der det skal ut og vice versa.

Lenke til kommentar

Er det plass til radiatoren i bunnen på et chieftec kabinett uten å komme i konflikt med kabinett beina?

Nå står pc`n uten side dører og front deksel..

Skal sjekke om det blir lavere temp..

Men det er kjempe høy temperatur i toppen av kabinettet :(

Noen med chieftec kabinett som ikke har raddisen i toppen? Bilder?

Lenke til kommentar

Kan det avgis mye varme når vannet går igjennom varm pumpe?

For pumpa ligger oppå psu'n med skumgummi uner, men er alikavell ganske varm :dontgetit: Har sidedøren oppe nå da, men får alikavell ganske høy temp med klokk: 180 x 12.5 , 1.7vcore!

Er dette normalt?

Lenke til kommentar

Det er stort sett bare én grunn til at du har en såpass høy CPU-temp: Vannet er for varmt! Sørg kort og godt for kaldere luft gjennom raddisen! Får du montert radiatoren i bunnen av kabinettet, så gir dette i de fleste tilfelle det beste resultatet.

Det kan også ha sammenheng med monteringen av vannblokka, det finnes nemlig ett og annet triks å gjøre der.

Hvilke har jeg ikke lyst til å røpe her, da jeg gjerne vil forbeholde dette til del to av vannkjølingsguiden. (Som jeg håper at jeg snart får ferdig!) *grine*

Lenke til kommentar
Det er stort sett bare én grunn til at du har en såpass høy CPU-temp: Vannet er for varmt! Sørg kort og godt for kaldere luft gjennom raddisen! Får du montert radiatoren i bunnen av kabinettet, så gir dette i de fleste tilfelle det beste resultatet.

Det kan også ha sammenheng med monteringen av vannblokka, det finnes nemlig ett og annet triks å gjøre der.

Hvilke har jeg ikke lyst til å røpe her, da jeg gjerne vil forbeholde dette til del to av vannkjølingsguiden. (Som jeg håper at jeg snart får ferdig!) *grine*

Tja, avhenger litt det vil jeg tro. Jeg har raddisen min øverst og har helt fine temperaturer. Men nå er raddisen min "avskjermet" fra resten av kassa med et plastdeksel da...

PS: Lite vits i å si A når du ikke vil si B ang. montering av vannblokka... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hadde vifftene den andre veien før, men fikk beskjed om at det ville være bedre å snu dem. Så jeg har hørt begge delene. Får et Lian Li LCD display med 2stk temsensorer i dag, så jeg skal sjekke cpu og vanntemp senere.

Svarer så fort jeg finner ut noe. Vurderer kanskje å kjøpe en mindre 120mm radiator og montere i bunnen hvis tempen ikke går lavere.

Vil det være bedre å kjøpe 2stk Delta vifter for å kjøle radiatoren?

Lenke til kommentar

Hvis man kikker på spesifikasjonen til deltaviftene i forhold til andre vifter på markedet i dag ser man fort at Deltaene støyer mye og trekker voldsomt med strøm i forhold til luftgjennomstrømngen. Eneste grunne til å kjøpe delta, slik jeg ser det, er for å kunne sjokkere folk med lyden.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

papst 120mm 26db.. denne + en viftestyring er det stilleste jeg har fått tak i.

HER har du en link til en som modda en evo 240 e.l inn i fronten på et chiftech kabinett. bre fantastisk kult resultat! :dribble:

har du sjekka om du har luft i selve kjøleblokka? en luft boble der og temp'en stiger KRAFTIG!! la systemet gå mens du vipper på kabinettet i alle veier...

lykke til og happy modding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...