karrog Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hei, jeg sliter litt med dette. Jeg skal altså sette dette på brukerene som logger seg på Domenet. Slit at deres profiler blir lagret og at alle deres dokumenter blir lagret på serveren. Hva skal stå i de forskjellige kolonnene? På området hvor alt skal lagres, altså på c: har jeg satt opp følgende: c:\Locations\Oslo - med to mapper, Profiler og Lagring. Jeg har nå følgende satt opp på User Profile: Profile Path: \\servernavn\locations\oslo\profiler\%username% Logon Script: Denne er tom. Satt opp følgende under Home Folder: Local Path: c:\locations\oslo\lagring\%username% Connect: Ikke no her..... Når jeg nå logger meg på klienten med et brukernavn med disse profil innstillingene får jeg to meldinger opp under pålogging, at de ikke vil virke. Hva har jeg gjort galt? er det noen som kjenner til hvordan dette skal gjøres? Håper jeg har forklart meg godt nok. EDIT: Forandra $ til %, skrev feil til å begynne med..... Endret 11. mars 2004 av karrog Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 hei igjen! Dette har jeg gjort en del ganger før så dette skal vi kunne fikse. Sjekk NTFS og share-rettigheter! Spesielt share-rettigheter siden alle shares er everyone-read som default i 2003. Jeg regner med at c:\Locations\Oslo ligger på serveren, og "Locations" er sharet med samme navn. Innstillingen på home folder er feil! Local path reffererer til lokal disk på klienten, ikke på serveren. Husk at brukerene må kunne opprette en katalog (dvs skrivertilgang) der hvor %username% skal virke. Hvis du fremdeles får feil, kan du konkretisere feilmeldingen? Lenke til kommentar
karrog Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 hmmm, er ikke helt med jeg... Jeg har sharet folderen Locations som ligger på c: på serveren. i den mappa har jeg byer\mapper som heter oslo, bergen osv Under mappa oslo har jeg Homefolder og profiler mapper. Hvilke share rettigheter skal jeg legge på sharinga på locations mappa? Hvi du kanskje setter opp et eksempel så kanskje jeg ser hele pakka... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 da må du sjekke "locations"! Share rettigheter må være modify som et minimum for brukeren (eller en gruppe som brukeren er medlem av). Det samme gjelder NTFS-rettighetene i mappene "homefolder" og "profiler". På katalogene "locations" og "oslo" må brukerne (eller en gruppe som brukerene er medlem av) ha minimum "list folder contents" på NTFS-rettigheter. (Faktisk ikke helt riktig, men vi sier det for å forhindre mer forvirring.) That should do the trick. PS: trippelsjekk at du ikke har stavefeil i settingene til brukeren. Det har jeg opplevd selv mer enn en gang. Jeg har dessverre ikke tid til å slenge opp en server i dag, men rop ut i morgen hvis du ikke har fått det til. Har hele fredagen på meg til å "leke" med Windows! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå