Gå til innhold

Finnes det noen måte å forhindre dobbel/trippelposting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dessverre stort sett utålmodighet fra bruker som gjør at det kommer dobble/tripple poster.

Treg linje = irritasjon.

Har gjort dette selv ved et par anledninger, og det irriterer når det ikke går å fjerne de igjenn.

Det kunne kanskje være en ide å gjøre det mulig å fjerne kun dobble poster av brukeren selv, uten å gi tilgang til å fjerne den opprinnelige.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig for brukeren å slette sine egne poster da. Men det må vel gjøres innen en time, eller hva det nå enn hva. Bare velg rediger og kryss av "slett denne meldingen".

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-23 12:41 ]

Lenke til kommentar

Det å sende poster 2-3 ganger har dessverre hendt med meg noen ganger,... Når det skjer er det når Internetten er så himla treg her i huset,... Og ikke spør meg hvorfor men,.... når den bruker langtid på noe så er det nesten som om Opera gjør ting to ganger for meg,... - syns det er rart,... Men kan jo være en BUG da,...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

svar på spørsmålet dit: Trykke en gang på "send"!!

Og det er en ting som skjer her på forumet. det hender at alt stopper opp når jeg skal inn på en post. Den bare står der, står i mellom 10 og 40 sekunder. Men dette skjer bare innimellom da.. heldigvis.. m,enm dette skjer også når jeg trykker på "send".. noen som tilfeldigvis vet hva dette er?? Skjer hos en kamerat gså.. (BigFish på forumet)

Lenke til kommentar

Dette skulle vel la seg løse ved å legge inn en aldri så liten kodebit i fila/scriptet som registrerer postene.

Forumet er jo laget i php, hvis man registrerte en sessionvariabel med post-tittel evt tidspunktet for siste post, kunne man sjekke på disse verdiene og hindre dobbelposting.

Dette vil muligens gjøre posting bittelitt trengere, men sannsynligvis ikke merkbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...