Eon Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 jeg holder på å lage meg et skap til pcene mine, lurer på om hva det lønner seg å isolere skapet med for å lydisolere det mest mulig? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Du får sikkert tak i noe som ligner på de mattene som fåes kjøpt på bl.a microplex Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 hva med å dekke med dette? det må neste være helt tett for at det skal være bra nok... mvh BalleMann Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Husk at PC'en skal ha luft også. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Husk at PC'en skal ha luft også. En av pc'ene i huset står velplassert inne i et lite skap (en del av et gammelt skrivebord. Jeg borret noen hull bak, og dermed så fungerer det. Jeg trodde faktisk at støydemingen skulle være bedre, så å kle skapet med matter på innsiden har nok noe for seg. Luften er sikkert ganske stillestående og jeg har ikke forsøkt på annen maskin en en gammel compaq med 1.3 Ghz. Jeg satte inn ei vikte i kabinettet for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Eon Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 kjøpte meg noen matter på torshov i stad, skal prøve å kle dem i morra. skal ha to pcer og en hub i skapet. Skal også frese ihvertfall ett hull til vifte. Lenke til kommentar
gather Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Husk at PC'en skal ha luft også. En av pc'ene i huset står velplassert inne i et lite skap (en del av et gammelt skrivebord. Jeg borret noen hull bak, og dermed så fungerer det. Jeg trodde faktisk at støydemingen skulle være bedre, så å kle skapet med matter på innsiden har nok noe for seg. Luften er sikkert ganske stillestående og jeg har ikke forsøkt på annen maskin en en gammel compaq med 1.3 Ghz. Jeg satte inn ei vikte i kabinettet for sikkerhetsskyld. En vifte tror jeg ikke hjelper da en vifte ikke kan kjøle ned til lavere tempratur enn luften rundt seg Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Men en vifte vil øke sirkulasjon, slik at varm luft "fordeler" seg rundt og ribber får litt "blandet" luft.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ja, men det hjelper ikke dersom skapet er tett. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det vil hjelpe til å begynne med For luften vil _alltid_ være varmest i nærheten av varmekildene. Og uten sirkulasjon, vil denne varme luften bare bli varmere, og kilden vil bli enda varmere. Mitt forslag er at en enorm, stillegående vifte settes i kabinettet med en lydfelle. Da vil det bli stille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå