jokohoma Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Heisann! Jeg har mulighet for å få tak i to stk Seagate Cheetah ST318404LC SCSI harddisker. Spec kan finnes her Har ikke særlig peiling på SCSI. Men at jeg trenger et SCSI-kort er klart. Har dere noe tips om hvilke kort jeg bør vurdere? Kan det være hensiktsmessig å benytte disse diskene som OS-disker (evt i raid)? /joko Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Denne skulle gjøre nytten, husk at du trenger kabel og terminator i tillegg. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Personlig ville jeg gått for et Ultra 160 kort fra Tekram istedet for Adaptec. De får i tester jeg har lest 2-5% bedre ytelse enn Adaptec kortene og koster nesten 40% mindre enn Adaptec. Tekram har også drivere for alle større OS, så hvis ikke du skal kjøre et veldig spesielt OS gå for tekram. Og såpass små disker passer seg godt som OS disker eller virtual memory disker. Cobos Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Legger forøvrig til at hardware RAID løsninger for SCSI errelativt kostbare,............ Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Takk for raks respons. Da er det bare å ta valget. /joko Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Vet hvertfall at mange med AMD-systemer hadde problemer med Tekram kontrollere før, vet ikke om det er slik fortsatt. Lenke til kommentar
elr0nd Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Eh, LC-disker = 80 pins SCSI bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå