Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei! Jeg vurderer å bygge meg ny pc i år og håper på hjelp. Ettersom jeg bruker pc til bare Digital kamera, office, spille mp3, ADSL, brenne DVD så har jeg ikke bruk for så mye ytelse. Jeg har en PIII 500 Mhz med 256 Mb Ram nå og den funker helt bra! Ettersom Celeron og p4 har samme socket så tenkte jeg å kjøpe celeron så kan jeg jo oppgradere til pentium om et par år. Er ikke det lurt da? Er ytelsen til Celeron så veldig dårlig egentlig? P3 synes jeg jo funker fint ennå. Celeron blir vel ganske mye bedre uansett! Fordi jeg trenger ikke noen super PC og AMD liker jeg ikke noe særlig. Intel er mye mer kvalitet. Dyreste AMD koster jo nesten det samme som billig-Intel. Noen som er enig? Håper på gode svar! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Ettersom Celeron og p4 har samme socket så tenkte jeg å kjøpe celeron så kan jeg jo oppgradere til pentium om et par år. Er ikke det lurt da? Nei... dessuten er nok socket 478 til Pentium faset ut når den tiden kommer. Er ytelsen til Celeron så veldig dårlig egentlig? Ja, den er nok det. En Athlon XP yter mye bedre. Fordi jeg trenger ikke noen super PC og AMD liker jeg ikke noe særlig. Intel er mye mer kvalitet. Dyreste AMD koster jo nesten det samme som billig-Intel. Noen som er enig? Når ble lav pris en ulempe? (De dyreste AMD-prosessorene er forresten ikke så billige). Og nei, Intel er ikke "mye mer kvalitet". Jeg ville valgt en Athlon XP foran en Celeron anytime. Hvis du er ute etter lav pris, er Athlon XP det klare valget. Ellers har du jo P4C som er litt dyrere og Athlon 64 som er veldig bra og også litt dyrere. Endret 11. mars 2004 av RikkyRally Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) AMD64 prosessoren yter bedre enn de kraftigste Pentium 4 prosessorene og er noe du burde vurdere! Du har også muligheten til å gå over til 64bit når den tid kommer og den har også innebygget virusbeskyttelse. Celeron 2.8Ghz yter omtrent som AMD duron 1.6GHz, og XP2500+ er nesten dobbelt så rask som celeron i mange tilfeller. Nå som nForce 3 250 er snart på markedet så er et AMD64 system like stabilt som et intel system og du får også litt ekstra på kjøpet! Men vil du ha et intelsystem så ikke velg Celeron! kjøp deg P4. Endret 11. mars 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå