Gå til innhold

Remote Assistance/Fjernhjelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Har to spm:

Jeg finner ikke Remote Assistance snarveien i startmenyen, og lurer på hva jeg kan skrive i "RUN"-feltet for å få opp denne appliksjonen....

Jeg har windows XP.

Også lurte jeg på om Win98 har denne funksjonen?

Den maskinen jeg vil kople meg opp imot kjører dette nemlig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk TCi :)

Så ved å legge inn det progget fra den linken på maskinen med 98, og ved å kjøre Remote Desktop fra min maskin så skal det fungere?

En annen ting;

Jeg sitter i et nettverk, slik at jeg bare en lokal ip. Hvordan skal motparten kople opp mot meg da? Må jeg reroute en port til min lokale ip? Eller er det bare for den andre maskinen å kople seg opp internett-ip'n min?

Lenke til kommentar
Remote Desktop finner du i:

start -> Alle programmer -> tilbehør/Accessories -> Kommunikasjon

Dersom du vil ha den funksjonen i Win'98:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow.../rdclientdl.asp

"When run, this software allows older Windows platforms to remotely connect to a computer running Windows XP Professional with Remote Desktop enabled."

Går det ikke an å koble til en 98 maskin ved hjelp av Eksternt skrivebord? I Win XP går man inn på Egenskaper for system og velger Ekstern. Der kan man aktivere den funksjonen som gjør at andre kan koble seg til. Er dette mulig på Win 98?

Lenke til kommentar
Takk TCi :)

Så ved å legge inn det progget fra den linken på maskinen med 98, og ved å kjøre Remote Desktop fra min maskin så skal det fungere?

En annen ting;

Jeg sitter i et nettverk, slik at jeg bare en lokal ip. Hvordan skal motparten kople opp mot meg da? Må jeg reroute en port til min lokale ip? Eller er det bare for den andre maskinen å kople seg opp internett-ip'n min?

1. Det er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke Win'98 selv så jeg kan ikke teste. Du får bare teste og se hva som skjer.

2. Du trenger bare skrive inn IP-adressen til maskinen du skal koble opp til. Husk å aktivere oppkobling for Remote Desktop på XP maskinen i System -> Remote

Lenke til kommentar
Remote Desktop finner du i:

start -> Alle programmer -> tilbehør/Accessories -> Kommunikasjon

Dersom du vil ha den funksjonen i Win'98:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow.../rdclientdl.asp

"When run, this software allows older Windows platforms to remotely connect to a computer running Windows XP Professional with Remote Desktop enabled."

Går det ikke an å koble til en 98 maskin ved hjelp av Eksternt skrivebord? I Win XP går man inn på Egenskaper for system og velger Ekstern. Der kan man aktivere den funksjonen som gjør at andre kan koble seg til. Er dette mulig på Win 98?

Som sagt i tidligere post, jeg har ikke mulighet til å teste dette selv. Men jeg tror at det skal fungere uten å aktivere den... siden Win'98 ikke er så sikkert. Så bare test selv ;)

Lenke til kommentar
2. Du trenger bare skrive inn IP-adressen til maskinen du skal koble opp til. Husk å aktivere oppkobling for Remote Desktop på XP maskinen i System -> Remote

Ehh... han må vel forwarde porten til den lokale ip'n og de må koble til hans eksterne ip utenifra. Hjelper ikke å prøve å koble opp til en intern ip utenifra. (som spørsmålet hans var, hvis jeg ikke har misforstått helt her) Skal det gjøres innenfor LAN'et, så er det jo riktig som du sier. (foruten at du snakker om remote desktop og ikke remote assistant, som var spørsmålet ;) )

[edit]Den bruker forøvrig port 3389 [/edit]

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...