Xanitra Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hvilket DVD format er best? Pluss eller Minus? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Tror ikke det er noe forskjel på de i kvalitet, i utgangspunktet, men prisen er forskjelig. Det er liksom å spøre hva som er best av gul og rød. Det funker ikke. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er vel ikke så stor forskjell. Men Dvd-R støttes av flere dvd-spillere. Dvd+rw er litt bedre enn dvd-rw. Men som regel kjøper folk dvd+rw pga pris Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Tror ikke det er noe forskjel på de i kvalitet, i utgangspunktet, men prisen er forskjelig. Det er liksom å spøre hva som er best av gul og rød. Det funker ikke. Tja, nå er det jo tekniske frskjeller mellom formatene da. + er forresten best AtW Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Fokus har lenge vært hvilke format som er mest kompatible med vanlige "stand-alone" DVD spillere, men ingen and DVD- / DVD+ formatene har klart å heve seg langt over den andre. Vanskelig å si hvem som vinner. Skal du kjøpe en brenner for kun PC bruk ville jeg gått for en multiformat brenner. Vurderer selv å kjøpe LG sin DVD brenner som brenner DVD- / DVD+ / DVD Ram. Skal du ta opp på en "stand-alone" spiller er det nok best å sjekke hva slags redigerings muligheter de forskjellige standardene og opptakerene har. Har selv en stand-alone DVD Ram brenner og er fornøyd med den, men minuset er at DVD Ram ikke kan spilles av på andre stand-alone DVD spillere, pluss at ikke mange forbrukere velger denne standarden. DVD Ram skal på den annen side ha de beste video-redigerings mulighetene. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 til deres informasjon har jeg valgt denne brenneren. https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Den skal visst være ganske bra til den prisen jeg fikk. takk for all hjelp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 til deres informasjon har jeg valgt denne brenneren. https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Den skal visst være ganske bra til den prisen jeg fikk. takk for all hjelp Tar jeg ikke feil er dette en NEC ND-1300A. Lenke til kommentar
Antiklimax Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det som fortsatt har mest støtte blandt spillere og programvare er DVD-R, men det jevner seg ut mer og mer... Jeg brenner ca 30 egenproduserte fallskjerm filmer i mnd og ser at mange har eldre spillere av ymse slag. Da funker bare DVD-R For å sno meg unna dette kjøpte jeg NEC1300, den har også en del pirat firmware som funker utmerket!!!!! Sone fri , ripper alt Brenner på alt! osv !! Sist jeg sjekket var den billig også. Lykke til med brenninga! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Selv favoriserer jeg vel + formatet da dette virker bedre designet. Har flere brennere som støtter bitsetting så jeg brenner dem som DVD-ROM som igjen eliminerer de fleste kompatibilitetsforskjellene mellom + og -. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 + er forresten best AtW Hvorfor? BTW, rød er definitivt bedre enn gul Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 + er forresten best AtW Hvorfor? BTW, rød er definitivt bedre enn gul Det kan jo såklart diskuteres hvor mye det har å si i preksis, men teknologisk er + bedre, det tåler interferens bedre, bedre feilkorrigering, bedre egnet for høyere fart, har faktisk høyere fart. I tillegg er +rw mye bere enn -rw (-rw bruker blandt annet sinnsykt mye plass på "ingenting" når du brenner flere sesions) AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 For dem som er litt teknisk interesserte. "Why DVD+R/RW is superior to DVD-R/RW": http://www.cdfreaks.com/article/113 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå