Gå til innhold

Pc-Tv, korleis overføre?

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har no eit tv kort og eit R9700(eks 9500) kort + 30m m koax kabel, men korleis få pc signalet inn på koax kabel? Finner ikkje adapter frå Composite til koax eller s-video- koax! kva gjer eg? Eg får inn tv(tv-kortet) men eg får ikkje sendt til tv'n! Noken so har idear / prøvd d sjølv?

Endret av John_Torvald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det strider mot alt vi klokkere står for så oppsøk Elkjøp og si: "Hei, jeg er ikke helt stødig på PC så jeg lurte på hva jeg trenger for å koble PCen og TVen sammen." Da rammser han sikkert opp en masse rart, du spør hva det koster og sier du vil ha det. Før du betaler spør du om du kan komme tilbake med sakerne hvis det ikke funker. Han sier antagligvis at det ikke er "vanlig", men at det sikkert skal gå greit. Få det skriftlig, slik at han ikke kan gå tilbake på avtalen. Så går du hjem og prøv. Funker det: Halleluja, funker det ikke: gå tilbake med sakerne...

Lenke til kommentar

Først og fremst hva slags TV-kort har du? De aller fleste Tv-kort har bare video inn ikke ut. Radeon grafikkortet har, med mindre det er en veldig rar modell, s-video ut. Skaff deg en s-video til kompositt overgang og kobl til TV/videospiller. Det som gir aller best kvalitet er å kjøre S-video til s-video hvis du har s-video inngang på TVn/videoen din da, evt. benytt en scart kontakt for å koble til TV. De fører alle slags kabler og har som regel god peil på Clas Olsson.

Lenke til kommentar

du må ha en overgang. antar at det du mener er at du overfører fra en s-vhs kontakt, som de fleste nye skjermkort har, til en sånn antennekabel som alle tver fra nye til de fra 1950 har...

er det en slik, må du nok være litt flink, for det er ikke mange steder som selger en sånn overgang. vet om en i bergen, for har sett etter den selv, og bor der. skal du ha må du nok gå til en butikk som spesialiserer i parabol og tv. den jeg så kostet også en 500 spenn, så det blir ikke billig.

har du scart på tven så anbefaler jeg det i stedet...

Lenke til kommentar

Er ikke coax digital og S-video analog? Uansett så er det vel som noen sier her oppe. Du må ha tv-ut, er du sikker på at du har det? Det er temmelig vanlig på skjermkort nå, så du kunne kanskje bare brukt det? Jeg trodde TV kort var mest brukt for å se på TV på dataen jeg da.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...