Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Telenor skal bygger ut bredbåndsentral der jeg bor den 21 mars.

Jeg lute på om jeg kan få adsl fra Nextgentel da, eller om de bruker egene sentraler?

Hvis jeg ikke kan få NGT hvilke andre levrandører kan jeg kjøpe fra?

(Har ikke lyst på telenor p.g.a grense på hvor mye jeg laster ned, og den hvor det ikke er det er for dyr)

Endret av draboda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor skal bygger ut bredbåndsentral der jeg bor den 21 mars.

Jeg lute på om jeg kan få adsl fra Nextgentel da, eller om de bruker egene sentraler?

NGT bygger ut eget men på noen steder leverer de på TN sitt utstyr, de har da samme hastighet som alle andre.

Men du kan helt sikkert kunne få Bluecom og Tiscali, kanskje Tele2 samt mange andre mindre leverandører så det finnes ingen grunn til og velge Online ADSL.

Lenke til kommentar
Men du kan helt sikkert kunne få Bluecom og Tiscali, kanskje Tele2 samt mange andre mindre leverandører så det finnes ingen grunn til og velge Online ADSL.

Er det sånn at det er bare NGT som bruker eget utstyr og man kan få alle de andre når Telenor først har klargjort en sentral ?

 

Eller er det flere begrensinger ?

Lenke til kommentar
Er det sånn at det er bare NGT som bruker eget utstyr og man kan få alle de andre når Telenor først har klargjort en sentral ?

Eller er det flere begrensinger ?

NGT, Firstmile og Catch bygger ut med eget utstyr.

NGT har i visse områder også begynnt med og leie seg inn på TNN sitt utstyr for og få dekning men det er ikke alle sentraler de leverer på selv om TNN har byggd de ut.

Tele2 har også til tider ikke levert alle steder selv om det er utbyggd mens Bluecom og mange andre leverer over allt hvor det blir byggd ut.

Bluecom er i gang med og selv bygge ut men dette er sentraler hvor de bare flytter kundene over fra TNN sitt utstyr til sitt eget.

Lenke til kommentar
Men du kan helt sikkert kunne få Bluecom og Tiscali, kanskje Tele2 samt mange andre mindre leverandører så det finnes ingen grunn til og velge Online ADSL.

Er det sånn at det er bare NGT som bruker eget utstyr og man kan få alle de andre når Telenor først har klargjort en sentral ?

 

Eller er det flere begrensinger ?

Nextgentel leverer vel også ADSL gjennom Telenor nå, i hvert fall i enkelte områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...