Gå til innhold

Demo hovedkort er det trygt

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at eg trenger en oppgradering og etter å ha lest en del på forumet her i det siste så har eg havnet på [url="http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info&p=32320&s=mx24;HWPID-AMD-AXDA2800DKV4D"]AMD 2800+ athlon xp ,barton[/url] og [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=36273&t=1649&l=2&AvdID=1&CatID=5&GrpID=5&s=pl"]Abit NF7-S V2.0[/url] Demobrukt.

Er det trygt å handle demobrukte kort?
Ser at IO shield, brackets o.l. mangler! Hva er dette? Er det noe som må kjøpes utenom eller må jeg ta det av hovedkortet som eg har?

ER helt grønn når det kommer til hovedkort :blush:

Tenkte og så å bestille [url="http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=MISTST1&toc=3810"]Silent twin[/url] fra microplex. Er dette en vifte som passer på hovedkortet uten problemer?

Takker for svar selv om dere sikkert har svart på disse tingene 103 ganger før. :roll:

EDIT: ser at på prisguiden kommer amd 2800+ xp opp med en pris på 998.- på komplett,men inne på komplett har den en pris på 1018.- er dette en liten bug? Endret av Qwark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

helt trygt å handle inn demobrukte kort, bruker selv et demobrukt hk og har ikke opplevd noen form for problemer.

angående vifta så ser jeg ingen grunn til at den ikke skulle passe.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et demobrukt hk (BH7). Beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Fikk med alt tilbehør though. Men manual/drivere finner jo du på nettet, så det er ikke noe prob. I/O Shield derimot er jo litt kjekt å ha, men ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Har funnet ut at eg trenger en oppgradering og etter å ha lest en del på forumet her i det siste så har eg havnet på AMD 2800+ athlon xp ,barton og Abit NF7-S V2.0 Demobrukt.

Ser at IO shield, brackets o.l. mangler! Hva er dette? Er det noe som må kjøpes utenom eller må jeg ta det av hovedkortet som eg har?

Tenkte og så å bestille Silent twin fra microplex. Er dette en vifte som passer på hovedkortet uten problemer?

Takker for svar selv om dere sikkert har svart på disse tingene 103 ganger før. :roll:

EDIT: ser at på prisguiden kommer amd 2800+ xp opp med en pris på 998.- på komplett,men inne på komplett har den en pris på 1018.- er dette en liten bug?

mener å huske det var en som kjøpte dette hovedkortet demobrukt, og fikk v1, sendte det tilbake, og fikk v1 en gang til.

Lenke til kommentar
Har funnet ut at eg trenger en oppgradering og etter å ha lest en del på forumet her i det siste så har eg havnet på AMD 2800+ athlon xp ,barton og Abit NF7-S V2.0 Demobrukt.

Tenkte og så å bestille Silent twin fra microplex. Er dette en vifte som passer på hovedkortet uten problemer?

EDIT: ser at på prisguiden kommer amd 2800+ xp opp med en pris på 998.- på komplett,men inne på komplett har den en pris på 1018.- er dette en liten bug?

mener å huske det var en som kjøpte dette hovedkortet demobrukt, og fikk v1, sendte det tilbake, og fikk v1 en gang til.

Snodig..

Lenke til kommentar

Har kjøpt et par selv og det variere hva du får med av ledninger og slikt.

Litt dumt å ikke ha io-shield som er den plata rundt kontaktene bak på hovedkortet, den får du ikke kjøpt løst heller.

Jeg fikk med Io-shield på det første demo-kortet jeg kjøpte men ikke de to neste, så det er umulig å si hva du får med på forhånd.

Det er tross alt en grunn til at det er billigere.

Garanti har du som vanlig.

Lenke til kommentar

Har kjøpt demo hk fra Datakjeden i Oslo sentrum en gang.

Det var masse bugs med det.

Datakjeden nektet for at det var feil på hk.

Jeg bytta samtlige deler i maskina med en annen maskin, slik at bare hk og kabinett stod igjen. (bytta PSU også).

Problemene var der fortsatt.

Den andre maskina funka fint med delene fra problem maskina.

Dette var problemer som kom og gikk hele tiden, så det kreves litt flaks for at problemene skal dukke opp akkurat når man skal vise dem fram.

Kontakta Datakjeden og forklarte problemet i detalj, og alt som var gjort av feilsøking. De bad meg komme med hele maskina så skulle de se på det. Avtalte også tid, slik at de skulle se på det med en gang jeg kom. Da jeg kom dit skulle teknikkeren bare gjøre seg ferdig med en annen maskin først. Jeg satt igjen maskina, og gikk.

Da jeg kom tilbake senere hadde teknikkeren støtt på ett av problemen, men ikke de andre. Han mente fortsatt at det ikke var hk som var problemet.

Siden jeg skulle bruke maskina kunne jeg ikke la den stå der. Kjøpte derfor et nytt hk, helt likt det som allerede satt i.

Med det nye hk var alle problemene borte.

Jeg kjørte med det nye kortet et par dager før jeg igjen gikk til Datakjeden med det defekte kortet, og fortalte hva som hadde skjedd.

De nekta fortsatt for at det var noe feil på kortet, men tok det inn til testing.

De "tester" fortsatt... Det starter på den 4.uka nå.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte mitt hovedkort demo-brukt, synest ikke kablene og bøkene er verd di 500 ekstra som de skulle ha for et vanlig.. spesielt ikke når en kamerat av meg har alt til det hovedkortet. er selvsakt litt kjipt da hvis du ikkje har hatt pc eller hovedkort fra før og mangler kabler og manual. så du må se det etter behov.

det ang. P-ATA kabler, jeg skulle ha meg en ny å gikk til den lokale hardware sjappa, di skulle for pokker meg ta ha 100 spenn for den, da snudde jeg på hæla å gikk. får være begrensninger.

Men som sakt, du får se etter behov. hvis du har kabler og sånt fra før så er det jo optimail å handle et demo brukt hovedkort, ettersom du sparer penger og du kan laste ned manualer fra internett. :D

ja, det var vel det jeg hadde å si om den saken

Lenke til kommentar

altså, det er jo ingen grunn til at dem skal la være å ikke sende med IO shield, drivere, manualer osv...

så jeg tror nok at du har en stor sjanse for å få med det.

I Norge har man ikke lov å selge ting uten garanti, så du har like stor garanti på demo-kort som vanlige. med unntak av hva som står forklart som mangler.

Lenke til kommentar

Onkelen min kjøpte et ASUS demo hovedkort fra komplett og der var det AGP porten som var ødelagt, funket bare med pci skjermkort. Det morsomste var at det var flere sending kviteringer på HK eska. Så det må ha vært flere som har sendt det tilbake! :laugh: komplett ass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...