Gå til innhold

Er det SonyEricsson som styrer markedet for tiden?


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er vel en av de største på mobilmarkedet. Sony Ericsson har tatt seg kraftig opp etter T68 ja!

Men tror ikke de styre mobilmarkedet aleine, det blir jo gitt ut masse andre bra modeller av Samsung, Nokia, LG, Siemens osv nå for tiden.

 

Mitt favorittmerke i hvertfall SE :cool:

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

Svaret er kort og greit: nei :)

 

SonyE er blitt mer som et nisje-merke å regne, det er nok fremdeles Nokia som styrer.

 

Få SonyE med på Series 60 så begynner vi å snakke :)

 

Alderon: SonyE har gått kraftig ned etter T68i. Nå er de så langt nede som verdens 6. største mobil-produsent. Men i Norge ligger de på 3.plass, bare slått av Nokia og Siemens.

Lenke til kommentar
Få SonyE med på Series 60 så begynner vi å snakke :)

Nå ekke jeg no mobilnerd, så forgive me if I'm wrong, men ekke Series ettellerannet noe som Nokia driver med? Hvorfor skal SE følge Nokia?

Liker igrunn at ikke ALLE mobilene er som Nokia mobilene...

 

Og hva topic angår, det kommer vel litt ann på. I "media" dekker de vel gjerne alle merkene, hva som får mest oppmerksomhet kommer vel ann på leseren?

Jeg ekke no særlig keen på hverken motorola (selv om det er fine foner), siemens, eller nokia, men derimot SE er jeg keen på. Da blir det mer forventning og stas med SE nyheter :D

Lenke til kommentar
Sony Ericssons beste mobil noensinne må jo være T68i...

Må si meg veldig uenig med deg der. T-610 var da den kom på markede en mye større revolusjon både i forhold til design og utstyr enn de fleste andre telefonene som var tigjengelig. Det var nok derfor den ble så vanvittig populær som den ble og fortsatt er. Den er ifølge SE fortsatt en av de mestselgende mobilene på markede.

 

Men tilbake til topicen. Tror ikke det er SE som styrer markede, alle mobilprodusenter prøver å få teknologi, design og skape en brukervennlighet som appelerer til flest mulig personer. På dette området tror jeg nokia skapte seg et tidelig forsprang med brukervennlige menyer og "sms baserte telefoner", noe som appelerte veldig til den yngre garde. Samtidig var de tidelig ute med "profftelefoner" som appelerete til brukere som trengte telefon i forretningssammenheng. Nå synes jeg det virker som de fleste produsentene har mye å tilby på de fleste områder. Samtidig som enkelte er bedre på enkelte områder enn andre. Det er derfor de produsentene som klarer å deke flest mulig "behov" i en telefon som vil regjere markede til noen kommer med en som dekker flere. Helt personlig liker jeg Nokia og SE sine telefoner generellt best. De klarer å stappe veldig mange funksjoner inn i relativt små og stilige telefoner. Eksempler på dette er de kommende modellene Nokia 6230 og SE k700 / s700.

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Vel vel, i mine øyne er T68i den mobilen som har gjort størst inntrykk fra Sony Ericsson.

 

Men, Sony Ericsson har blitt Volvo-merket. Telefoner som er rikt utstyrt, grei nok pris, litt spesi design...

enig med Tadcomp, særlig når d gjelder designet (firkannta)

:laugh: kunne ikke vært mer enig! :thumbs:

Lenke til kommentar

jeg vil heller si Subaru...

subaru? sorry men hva i ****** har subaru med se å gjøre?

 

se= er delt svensk, firkanta mobiler, helt greie, funksjonelle, liker å gjøre ting på en egen måte, store ( :p ) , og spesielt design...

mere likheter med volvo der..

 

 

for å holde oss on topic:

se er ikke dominerende på verdensmarkedet uansett om de har en god fot i europa...

 

Til og med LG er større...

 

vitktig å nevne at SE pr. dags dato ikke er noen banebrytere ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

jeg vil heller si Subaru...

subaru? sorry men hva i ****** har subaru med se å gjøre?

 

se= er delt svensk, firkanta mobiler, helt greie, funksjonelle, liker å gjøre ting på en egen måte, store ( :p ) , og spesielt design...

mere likheter med volvo der..

 

 

for å holde oss on topic:

se er ikke dominerende på verdensmarkedet uansett om de har en god fot i europa...

 

Til og med LG er større...

 

vitktig å nevne at SE pr. dags dato ikke er noen banebrytere ;)

vel, tydligvis en som ikke skjønte ironien?

 

uansett, bare for og være hakkete: SE er halvt Sony og halvt Ericsson, og både Sony og Subaru er ifra Asia, elle hva? Og både SE og Subaru er stil....kan sikkert komme med flere meninger. Men bare for og fastslå greia, så var egentlig alt bare ironi =)

Lenke til kommentar
Smaken er som baken...

 

Jeg liker svært godt designet på T610 og Z200, samt de kommende K700 og S700, og også Z500.

 

S700 kan meget mulig bli min neste telefon.

er så enig! SE kjører faktisk _min_ stil. Liker designet på T610/30, Z600, K700, Z500, Z1010, S700, men desverre ikke så godt Z200... Men T68i er jo en sinnsykt (PEN) telefon!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...