crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei. Har kjøpt et par minnemoduler av type Corsair value PC3200 twinmatched 2x256. De kjører i et system med IC7 hk, og en P4 2.4c prosessor. Problemet er at jeg ikke får kjørt gameaccelerator i bios på streetracer eller F1. Derfor lurte jeg på om det var noen måte å endre instillinger til noe sprekere enn cas2.5 og timings 7 2 2 som er orginalt. Hadde hvertfall sett at de kjørte på CAS 2 noe som vil yte bedre i spill. Volten står default på 1.55. Noen gode forslag/erfaringer til dette systemet? Eventuelt kjøre opp volten, men jeg vet ikke hva som er max for disse minnebrikkene da corsairs hjemmesider ikke har så gode techs. På forhånd takk MVH. CrownJewel Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Problemet er at jeg ikke får kjørt gameaccelerator i bios på streetracer eller F1.... Hadde hvertfall sett at de kjørte på CAS 2 noe som vil yte bedre i spill. Hva er problemet? Krasher spillene? Med tanke på at du har et 9600SE-kort så tror jeg neppe du kommer til å merke all verdens forskjell med CAS2 fremfor CAS2.5. Volten kan du ihvertfall øke opp til 1.8V-1.9V med normal kjøling. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Nei, systemet starter ikke, kommer 3 lange pip. så må jeg rasetarte maskinen 3 ganger. Da starter den jeg å jeg får meldin om at bios is changed or is or unworkable please check softmenu setup. så må jeg sette tilbake instillingene for å få starte Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Ang skjermkortet spiller jeg mest cs, der teller minne og prosessor mer, da grafikken ikke er av den beste Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Hvis det ikke er noen her som har svar på problemet mitt,f innes det en god guide til RAM tuning? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Value-minnet har vel CL 2.5 så det er det som blir mest stabilt. Prøv å øke spenningen på minnet til 2.75 eller noe. Det er vel vcore på CPUen som er 1.55? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Regner med det er derfor de er satt til CAS 2.5 ja, men de legger vell aldri inn optimale instillinger fra fabrikk heller, for å forsikre seg om at de skal virke i de 1000hjem. Men har hørt et sted at CAS 2 er sprekere. Leter etter instillinger som kan få de til å jobbe bedre. Da game accellerator på streetracer og F1 ikke virker, tenkte jeg at jeg skulle prøve manuelt. Men finner ikke noe ordentlig manual som sier hva timings og CAS skal/burde stå på, og hvordan man går fram for å øke ytelsen på minnebrikkene. Vil det hjelpe feks. om jeg satt brikkene så de ikke sto i dual channel mode? Har også prøvd å endre spemmingen på minnebrikkene til 2.75v en gang. Brukte nesten en dag på å få maskinen til å virke igjen. Har også lest om plansliping, men veit ikke om jeg har lyst til å begi meg ut på dette før jeg har testet timings. Åja, hadde en trykkleif i første posten, volten er standard på 2.55v ikke 1.55v Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Løste problemet for de som har samme. Corsair har garantert for opp til 2.8v spennig. Når jeg økte dette fikk jeg økt cas og timings til 2 - 6 - 4 - 4. Sprekere instillinger enn dette ville ikke windows boote med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå