Swixz Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Maskinen på jobb står under skrivebordet, og når man dulter kneet borti så slår maskinen seg av, og i enkelte tilfeller resetter den BIOS. Feilen har vist seg vanskelig å lokalisere, siden den kommer og går. Noen ganger kunne jeg kastet maskinen i gulvet uten at maskinen restarter, andre ganger holder det å klappe lett på topp-plata. Hva er det mest sannsynlig noe galt med? (må vel ligge i hovedkortet ett sted siden BIOS resettes) Noen som har hatt samme feil? Alle ledninger sitter fast, alle tilleggskort skrudd fast. Kan en kontakt feil i batteri-holderen forårsake dette? Hva skjer hvis man tar ut batteriet under drift? Kan en kortsluttning på HK gi slike utfall?(alle spacerene er der de skal være) Nevner ikke merker/typer hardware da det er irrelevant. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 En maskin på skolen er også like følsom. Men har dessverre ingen løsning på problemet. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Siden BIOS resetter kan det vel være en kontaktfeil i området rundt resettjumperen til CMOS eller selve brikken. Det første jeg tenkte på var at batteriet kunne være løst, men så vidt jeg vet kan dette tas ut mens maskinen står på uten at maskinen resetter. For øvrig er det neppe noen god ide å kaste maskinen i gulvet.... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg mistenker dårlig kontakt enter i ledningsplugger eller minnebrikker/grafikkort/PCI kort. Hvis du åpner maskine, gå så over alle plugger og kort og ta dem ut, for så å sette dem inn igjen. Husk å jorde deg og ta ut strømledningen før du åpner kabinettet. Vi hadde en PC på jobben som av og til hang, det viste seg at det var grafikkortet som løsnet en smule. Grunnen var at det stod litt i spenn, så jeg fikset litt på punktet hvor det var skrudd fast. Dessverre hadde ikke hovedkortet slik låseplugg til kortet. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Så batteriet kan det ikke være da... Ledninger og kort har vært ut og inn et par ganger, men de er ikke istand til å resette BIOS selv om de hadde vært dårlig. Får ta frem forstørrelses glasset og gå over, eller be ledelsen om å kjøpe en ny PC (lite sannsynlig at de går med på det da...) Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Har hatt samme prob.. viste seg å være hardisk kabelen som var defekte(strømsplitter kabel) var en løs ledning inne i pluggen.. når jeg dulta til kassa så kom det en rar summe lys i ca 1/2 sec og så ble alt svart.. starta på nytt og alt måtte settes opp i bios på nytt. Byttet den og nå kan jeg hoppe å sprette på kassa som før følsom for å få A4 ark på seg .. Edit: leif var fremme igjen. Endret 11. mars 2004 av pellogplukk Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Du sier noe...kontaktfeil inni molex, skal sjekke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå