Mil2000 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg har hatt NGT Bravo siden september i fjor. For 3 uker siden flyttet jeg til ny adresse og meldte fra om flytting til NGT. Fikk beskjed om at det tok min 6 uker noe som var helt greit. Dagen etter fikk jeg en mail på at de ikke kunne levere til min nye adresse og at mitt abn var terminert. Ringte dem opp og de sa da at så lenge de ikke kunne fylle opp avtalen måtte det bli sånn. Jeg hadde egentlig et års binding på abonnementet, men dette skulle skulle jeg ikke tenke på. Abonnementet ble sagt opp uten noe "om og men..", men jeg måtte alikevel betale de 6 ukene oppsigelsen var. Helt greit tenkte jeg. Nå har jeg også fått en regning på differansen mellom et løpende abn og det jeg hadde for hele perioden fra september. De har også lagt til diff'en mellom oppkobling med 1 års binding og løpende abn. Er det riktig at jeg skal betale dette når det var de som sa opp kontrakten for de ikke kunne oppfylle leveringsplikten i den? Tenkte jeg skulle høre litt her før jeg betaler eller setter meg i en times telefonkø til ngt? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Tror ikke du har noen forpliktelser så lenge de ikke klarer å levere dar du flytter. Det er forøvrig mindre ventetid enn det var. Tror det er nede i 10 minutter eller så Lenke til kommentar
roolf Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det som er opplyst fra representater fra NGT om levering og bortfalt bindingstid vil rettslig sett bli ansett som en endring av avtalen. Dersom de har opplyst at du kan se bort fra bindingstiden fordi de ikke kan levere til den nye adressen kan de ikke ombestemme seg i ettertid. I alle tilfeller kan ikke NGT fakturere deg for bindingstiden når du bare har meldt flytting av abonnementet og ikke sagt det opp. Det kan jo tenkes at dersom du hadde fått opplyst at du ville bli fakturet for dette, så ville du ingått en avtale med den som flyttet inn om overtakelse av abbonnementet e.l. Min erfaring med NGT er at når du til slutt får snakke med noen som har beslutningsmyndighet så ordner ting seg. Lykke til. Lenke til kommentar
Mil2000 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Takk for hjelpen. De pleier jo å være greie så lenge du slipper å snakke med faktura avdelingen (Lindorff). Ringer dem med en gang jeg hvis køen ikke er så lang... Lenke til kommentar
Mil2000 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Fakturaavdelingen (Lindorff) var som vanlig vanskelige og sa jeg måtte betale kravet uansett. Men da jeg jeg ringte NGT support (Kun 15 min venting i dag!!) var de derimot veldig hyggelige og sa at kravet var urimelig og de skulle ta kontakt med fakturaavd og ordne opp i dette. Synes jo egentlig det er trist å måtte gå fra NGT siden jeg er i utgangspunktet svært fornøyd med dem. Men at de har satt ut fakturaavd til et annet dårlig firma synes jeg er synd for dem, da dette trekker ned NGT som helhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå