Melfacion Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jepp, jeg har lest den store programanbefalingstråden, men vil gjerne ha et godt råd ut ifra et gitt tilfelle: Førstkommende lørdag skal min gamle PC på fest. Der skal den gjøre nytte for seg som musikkavspiller, og det begynner å bli liten til å ordne dette på... Jeg har bestemt meg for å gå for linux, og har en tom 4 GB disk til installasjonen, og en 40 GB til media. Trenger en anbefaling av musikkavspillingsprogramvare til dette formålet. Foreløpig har jeg kun brukt XMMS, og det fungerer for så vidt greit, men er det noe som gir lett tilgang til bytting av playlister, og noe ala winamps "media library"? håper på saklige og utfyllende svar (ps: linker er fint) Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Yammi er den beste då. Den er ein front-end til xmms. Tar litt tid å bli vant med men etter innkjøringsperioden har du ein venn for livet. Om du kjører Gnome er rhythmbox grei (men den er skikkelig borka utan gnome) Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 yammi ser veldig bra ut skal gjøre et forsøk med den i kveld Lenke til kommentar
bkak Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Rhythmbox duger sikkert også, den ligner mer på iTunes Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Eg opplevde rhythmbox som skikkelig bugga. Første gongen kompilerte eg det med gstreamer, og då låste maskina seg i tide og utide. Med xine som backend var det litt bedre, men kvar gong eg lukka det og starta det på nytt forsvant nesten alle filene og eg måtte bruke tid på å ta dei inn igjen, i tilleg var det mange filer den rett og slett ikkje ville spele, og det var heilt normale ogg og mp3filer som spelar godt i f.eks. xmms. Det er heller ikkje mulig å bruke rhythmbox til å editere id3tags på ogg og mp3, noko yammi klarer fint. Yammi krasjar sjeldnare også. Ein annan fordel som yammi har er at det er front end til xmms og då er det lett å legge til nesten uendelig mange forskjellige format som yammi kan spele av. Alt i alt er yammi eit bedre valg, og spesielt fordi rhythmbox ikkje er optimal utan at den blir kjørt i gnome, mens yammi er like fin sjølv i fluxbox edit1: yammi gir litt bedre muligheiter angåande sortering og organisering også. edit1,5: om du har 2 lydkort kan du med yammi "pre-listen" på f.eks. headset andre songar før du spelar dei på anlegget Endret 11. mars 2004 av jaskorpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå