Gå til innhold

Windows 2000 NT - executables kan ikke kjøres

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har Windows2000NT lagt inn. Men det merkelige er at det ikke er mulig å kjøre exe-filer. Tror det kommer en beskjed at windows ikke finner filen, eller har tilgang til filen. Min umiddelbare oppfatning, nybegynneren som jeg er, var at man måtte stille på et sikkerhets-nivå eller noe som regulerer brukerens rettigheter på forskjellige filer. Mend d som også var litt spesielt, var at vi logget på som administrator. Trodde egentlig at man hadde full tilgang da. Men kanskje ikke.

takknemlig for råd/tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du Windows 2000 eller Windows NT?

Er det kun .exe-filer han ikke får kjørt? Hva med f.eks. .com?

Får dere gjort noe i sikkerhetmodus?

Mest sannsynlig vil jeg anta at kompisen din har fått ett virus.

* Ettersom du ikke vet hvilket (eventuelt) virus det er, kan du ikke laste ned en fix som fjerner viruset.

* Ettersom du ikke kan innstallere ett Windows-antivirus (.exe), så må du laste ned ett anti-virus som kan kjøres i Dos. Dette må du gjøre for kompisen din ettersom han ikke har tilgang til Internett.

Lenke til kommentar

hei,

jeg tror ikke det er et virus. Han har siste norton installert + internet, slik at norton automatisk oppdaterer seg. Jeg mener å huske at OS'et het Windows 2000NT. Og jeg har en mistanke om at problemet ligger i at OS'et ikke gir brukeren tilgang til å kjøre executables.

Håper noen har lignende erfaringer :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...