labri Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 En kamerat av meg har Windows2000NT lagt inn. Men det merkelige er at det ikke er mulig å kjøre exe-filer. Tror det kommer en beskjed at windows ikke finner filen, eller har tilgang til filen. Min umiddelbare oppfatning, nybegynneren som jeg er, var at man måtte stille på et sikkerhets-nivå eller noe som regulerer brukerens rettigheter på forskjellige filer. Mend d som også var litt spesielt, var at vi logget på som administrator. Trodde egentlig at man hadde full tilgang da. Men kanskje ikke. takknemlig for råd/tips Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Mener du Windows 2000 eller Windows NT? Er det kun .exe-filer han ikke får kjørt? Hva med f.eks. .com? Får dere gjort noe i sikkerhetmodus? Mest sannsynlig vil jeg anta at kompisen din har fått ett virus. * Ettersom du ikke vet hvilket (eventuelt) virus det er, kan du ikke laste ned en fix som fjerner viruset. * Ettersom du ikke kan innstallere ett Windows-antivirus (.exe), så må du laste ned ett anti-virus som kan kjøres i Dos. Dette må du gjøre for kompisen din ettersom han ikke har tilgang til Internett. Lenke til kommentar
labri Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 hei, jeg tror ikke det er et virus. Han har siste norton installert + internet, slik at norton automatisk oppdaterer seg. Jeg mener å huske at OS'et het Windows 2000NT. Og jeg har en mistanke om at problemet ligger i at OS'et ikke gir brukeren tilgang til å kjøre executables. Håper noen har lignende erfaringer :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå