Mathis Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Bestilte min Dell I8600.. ventet 3 uker før jeg fikk den... etter at jeg hadde ringt ca 15 ganger og mast.. (blandt annet til Danmark..) Når jeg endelig fikk den (hadde sittet i 5 timer å ventet, og tittet ut av vinduet..) formaterte jeg disken. partisjonerte opp i to partisjoner - og da døde den.. Nå kan jeg ikke boote fra xp-cd'en engnag! Får blåskjerm.. og en "exception" melding.. og siden jeg var så kjip å valgte dårligste service (den som gir deg -3700), så tar det vel en måned før det skjer noe... ARG! surt som f.... Noen som har opplevd lignende ting? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Just another Dell from Hell Bygg selv gutt! Endret 11. mars 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Just another Dell from Hell Bygg selv gutt! Nå er det da ikke alle forunt å kunne bygge sin egen laptop... men kanskje vi kan få hjelp av deg til dette for å bygge rimeligere og bedre bærbare enn det Dell gjør? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det var en spøk da men Veldig kjipt at sånnt skjer, men nå har han lært at man ikke skal røre noe som helst på Dell, de er bare til å SE på, sant? Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det var en spøk da men Veldig kjipt at sånnt skjer, men nå har han lært at man ikke skal røre noe som helst på Dell, de er bare til å SE på, sant? Ro ro til fiskeskjær.... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Veldig mange saklige svar her ser jeg Ærlig talt - sier ikke Kjøpsloven noe om erstatningsprodukt hvis man må vente så og så lenge på reparasjon? Dessuten kan du jo heve kjøpet, da du høyst sannsynlig ikke er fornøyd... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 over 5-7 dager og du har rett på erstatninfsprodukt. Men er den kjøpt på nett har du 14-30dagers angre rett. Så det er bare å ringe inn å si du angrer og få dei til å gi deg et returnr og sende den tilbake Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 med en gang noen poster så kommer det så mye dritt... 1. Ring dell og spør 2. fra www.bootdisk.com kan du laste ned bootdisk for win98 se med ramdrive, denne disketten innholder fdisk og lar deg partisjonere ordentlig, men du må selvsagt formatere i xp setup når du har laget partisjonene 3. Hva sier feilmeldingen? 4. Når kommer feilmeldingen? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Det er ingen problem å få fikset dette med engang, du tar kontakt med Dell og sier hva det er, så blir det fikset. Jeg fikk problemer med disken på min nye I8600, ringte Dell å sa dæm hadde 2 døgn å fikse det på (onsdag dette), kom da en reperatør på døren med nye disk fredagen. Har dårligste service-avtale! Sa jo da også at maskina ble returnert om ikkje eg hadde disken tidlig fredag. Har hatt flere maskiner fra Dell og har det vært noe er det blitt fikset, har aldri hatt problemer med support. At du måtte vente så lenge på bestillingen er kjipt, du ma ha vært uheldig, fikk selv maskinen etter 10 dager, den var bestilt på nettet. Endret 11. mars 2004 av kvikks Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Hold denne diskusjonen sakelig og seriøs. Flere useriøse spamposter, og denne posten blir stengt. on topic: Det er da ikke Dell sin skyld at du har problemer med pcen... De bruker standard komponenter som alle andre pcleverandører, og som alle andre pcleverandører, opplever også Dell å få defekte komponenter. Men leveringstiden skal jeg være enig, 3 uker er alt for dårlig. Endret 11. mars 2004 av It's me Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 måtte vente 6 uker før jeg fikk min dell jeg.. og kundeservice var ikke akkurat veldig hjelpsomme. etter 3 uker fikk jeg både nytt bestillings nr og pakke nr, så gudene vet hvor den første ble av.. hehe. men en dell bør man egentlig ikke gjøre noe som helst med. trodde xp kom ferdig installert på hd`n også, eller ikke? eller ville du dele den opp selv? har man feks en 80gb hd, så er det jo lite ytelse å hente på å dele den opp (rett meg om jeg tar feil). gjør du noe med pc`n, feks bytter gpu, cpu eller hd, og det ikke virker, så får du liten eller ingen support fra dell, da de har levert en ferdig konfigurert pc som virket da de sendte den, og var bygget for å virke slik den var. og dette vet jeg av bekjentes erfaring. (pluss egne samtaler med dells kundesupport) selv var jeg vel heldig, siden jeg har byttet ut endel, og ikke fått problemer. men maser du nok, og ikke gir deg, så får du nok hjelp til slutt. selv om det tar tid. hvis de vil, så kan de være VELDIG effektive. og da snakker vi over natta delivery. lykke til! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 men en dell bør man egentlig ikke gjøre noe som helst med. trodde xp kom ferdig installert på hd`n også, eller ikke? eller ville du dele den opp selv? har man feks en 80gb hd, så er det jo lite ytelse å hente på å dele den opp (rett meg om jeg tar feil). gjør du noe med pc`n, feks bytter gpu, cpu eller hd, og det ikke virker, så får du liten eller ingen support fra dell, da de har levert en ferdig konfigurert pc som virket da de sendte den, og var bygget for å virke slik den var. og dette vet jeg av bekjentes erfaring. (pluss egne samtaler med dells kundesupport) selv var jeg vel heldig, siden jeg har byttet ut endel, og ikke fått problemer. men maser du nok, og ikke gir deg, så får du nok hjelp til slutt. selv om det tar tid. hvis de vil, så kan de være VELDIG effektive. og da snakker vi over natta delivery. lykke til! Det er gjerne praktisk å la systemet være på en partisjon, og private filer på en annen. Dessuten er min erfaring av operativsystemene installert av Dell og de andre at de er fulle av søppel, slik at det tar kortere tid å installere alt på nytt enn å rydde opp etter dem. Da får du dessuten et system du har full kontroll over. Ellers kan ikke Dell nekte deg service på maskinen selv om du har gjort noe med den. De kan nekte å utføre service på det du har byttet ut, med mindre du bruker spare parts fra Dell. Dette står eksplisitt i serviceavtalen til Dell. Mine erfaringer med Dell er både positive og negative... Bra service så lenge det var serviceavtale i drift, og null service når man skulle prate med dem om reklamasjon, som er noe de knapt praktiserer. Hadde jeg hatt tid, ork og penger skulle jeg saksøkt dem ganske grundig for det, og jeg vet at mange andre har hatt tilsvarende episoder. Tips er altså: skal du ha Dell, sørg for å ha tre eller fire års serviceavtale, alt etter hvor lenge du skal ha maskinen! Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 takk, takk.. er jo fullstendig klar over at det ikke er Dell sin skyld at komponentene ryker.. men det er surt da.. skal ringe dem, og høre hva de sier.. Noen som har sendt maskinen inn? hvor lang tid har det tatt før dere har hatt den tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå