Gå til innhold

Slå på DVI modus........

Kimme

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom Den store LCD skjerm testen, del 1 og bestemt meg for å kjøpe 'vinneren' Samsung SyncMaster 173T til å bruke med mitt Hercules 3D Prophet 9800SE AIW grafikkkort. Men jeg har møtt på ett problem, nemlig det at DVI kabelen funker ikke. Den 'vanlige' monitor kabelen funker som bare det ved hjelp at overgangen som fulgte med Hercules kortet. Hercules kortet har kun en DVI inngang, sp en vanlig adapter fulgte med kortet hvor en vanlig monitor kabel kan plugges til i adapteren og derfra til DVI inngangen til grafikkkortet.

Men det er her problemet begynner. :(

Jeg har prøvd med dvi kabelen som fulgte med Samsung skjermen og plugget den til dvi ingangen til grafikkkortet og trykket som en gærning på Exit/Source knappen på Samsung skjermen, men bildet er helt svart og kommer med en 'No Sync' feil melding. Har også tatt kontakt med hardware butikken hvor jeg kjøpte Samsung skjermen og fått til svar at jeg må slå på dvi inngangen på kortet også. Men hvordan i f.... kan jeg slå på dvi ingangen der? Det er det som er spørsmålet.

Håper på svar.... Begynner å bli litt desp her..... :no:

btw; Bruker Catalyst 4.3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være nødvendig å 'slå' på noen DVI inngang,ihvertfall ikke på min 191T. Jeg trenger imidlertid en reboot hvis jeg skal skifte fra VGA til DVI,men det overlever vel de fleste. Uansett så skal kortet skifte til DVI når du plugger i DVI kabelen fra skjermen til skjermkortet og rebooter.

Edit: Har forøvrig Hercules 9700 Pro selv,regner med det samme bør funke til deg.

Endret av mrOwnage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...