Gå til innhold

Shuttle valg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å skaffe meg en shuttle pc. Denne skal bare brukes til spilling og litt filnedlasting mens jeg er på LAN.

Det jeg lurer på er hvilken RAM jeg bør velge og om jeg kan ha 2xHD'er i en shuttle boks.

Jeg skal kjøpe : Shuttle SB75G2 Barebone Socket 478 Sort

- I875P,8x AGP,S-ATA og GbLAN.

Jeg skal ha en Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800.

Hvis jeg ikke kan ha 2x HD'er i en shuttle boks vil jeg velge en s-ata 120gb hdd.

Jeg tenkte å kjøpe denne ram'en :

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Vil dette fungere greit sammen? Er det eventuelt noen forbedringer jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er altså ingen annen type ram som vil passe bedre eller gi meg bedre ytelse?

Hvordan er hovedkortet og prossessor? noen tips til hvordan jeg kan forbedre ytelsen totalt sett?

Jeg vil også ha en _stille_ harddisk, hvilken passer best da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så det er altså ingen annen type ram som vil passe bedre eller gi meg bedre ytelse?

Hvordan er hovedkortet og prossessor? noen tips til hvordan jeg kan forbedre ytelsen totalt sett?

Jeg vil også ha en _stille_ harddisk, hvilken passer best da?

Klart det er ram som gir deg bedre ytelse, men TwinMos er helt greit. Hovedkort og prosessor er bra. Den mest stillegående harddisken er i disse tider Samsung SpinPoint.

Lenke til kommentar
Forslag til RAM som gir meg bedre ytelse? satser på 2x512

Du kan få bedre ytelse (noen % hvertfall) men det koster det nesten det dobbelte med f.eks Corsair 4000 moduler. Dette er det siste jeg ville lagt så mye ekstra penger i, skaff deg heller en større disk, et råere skjermkort eller en DVD-brenner ;)

Ellers ser jo riggen (shuttle, cpu og ram forslaget) helt tipp-topp ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...