Skikongen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Folks, Skal sette opp en filserver og en web server. Derfor: Hva anbefales det å gå til anskaffelse av? Kjøpe en brukt server eller en eldre (Pentium2?) PC. Jeg har ganske liten plass så skulle gjerne ønsket at det var mulig å fjernstyre "boksen" via laptop'en. Hvilke kravspec burde boksen ha (prosessor, minne etc). Bruksområder er lagring av (ja, du gjettet nok riktig) mp3, divX etc. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hvor mange brukere er den beregnet på da? hvis det er veldig få er det ikke kreftige greiene du trenger. Eneste er harddisken siden du skal ha filserver men det vet du best selv hva du trenger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Du bør vel starte med enten Duron eller P3 som minimumskrav. Duron er en fin serverprosessor. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Se her: http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=scpuso&page=9 og her: http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...bserving&page=1 Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 hvor mange brukere er den beregnet på da?hvis det er veldig få er det ikke kreftige greiene du trenger. Eneste er harddisken siden du skal ha filserver men det vet du best selv hva du trenger Er kun beregnet på en bruker (meg) og alle de millionene der ute på Internett (webserver). Tror ikke prosessorkraften skal være så viktig, skal kun serve filer videre til laptop. Lenke til kommentar
Squito Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Jeg har en boks hjemme som fungerer som en gateway, filserver, brannmur og av og til webserver og ftp-server. Maskina er en Intel Celeron 466 Mhz med 512 MB ram, og det er bra nok. Jeg har installert Clarkconnect på den. Denne maskina styrer jeg fra andre maskiner i nettverket. Trengte skjerm/mus/tastatur når jeg installerte Clarkconnect, nå har jeg fjernet alt dette. Endret 10. mars 2004 av Squito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå