Petrvs Romanvs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Vitenskapen er noe den gjengse plebeier ikke skjønner en døyt av... men derimot tror på. Se bare på Big Bang, hvor mange tror på den teorien? Forakter man andres tro nettopp fordi man selv ikke vil vedkjenne seg det ufyselige ved sitt eget vesen? Så lenge man har tiltro til enhver form for autoritet, innebærer det (uansett hvordan man enn vrir og vender på det) at man er en slave... dvs en som ikke tenker/ vil tenke. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Hvis noen har sett "visjon Norge" eller "gospel channel" så vil de fleste kalle det hjerne vasking, det er sykt at noen skal drive med sånt. Da dobbelt moraliserer de kristene, de snakker masse svada om at s*tan forfører og forlokker, mens det er det de egentlig driver med. Jeg er for en kristendom som handler om godhet og medmenneskelighet. Ikke en masse regler som ingen kan følge, og trusler om h*lvete hvis du ikke følger reglene. PS. Bibelen ble skrevet av en hel haug av folk over en lang tids periode og mange av historiene har gått muntlig i arv. Så mye av det historiske som står der er bullshit. Men det er overraskende mye riktig også Jeg fordømmer ikke alle kristene..... Endret 29. mars 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Er ganske utrolig hvor mange fine ord og uttrykk kristne er i stand til å komme med for å beskytte sin tro da. Men det går jo igjen i diverse saker vi har sett i nyhetene i det siste også... Fanatikere er som regel de som er flinkest med ordene.. Men skjønner dem jo også på ett vis....hvis alt du trodde på sto i fare for rase sammen, ville du jo beskytte det? Selv om alle andre oppfattet det som det rene visvas. Det grunner jo ut i ett spørsmål om tro. Om jeg nå, som mine forfedre hadde trodd på Tor og Odin, istedet for å la meg slakte med sverd av andre forfedre som sa jeg SKAL tro på gud eller dø, hadde jeg da vært en hedning? Hvor mange hundre, tusen år med tro gikk tapt akkurat der tro..? Hva om vikingene hadde brukt samme metode? Kristendommen er oppnådd ved hjelp av blod og krig, og det er hovedgrunnen til at jeg fornekter den, med unntak av at å tro på en snekker m snakketøyet i orden får meg til å tro på ham. BasTA! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Kom til å tenke på at vi alle til en viss grad er "kristne" med henhold til den kulturen vi er dressert til å identifisere oss med og resonnerer i ved hjelp av språket, synes den fanatiske dualismen gjelder ennå i høyeste grad. Fanatikere innen hva jeg kaller middelalderkristendommen er for opphengt i det hellige og dermed selv besatt av en demon ved navn ¤¤¤¤¤¤¤¤¤. Bibelen er som en sa her på forumet ikke en hellig bok som datt ned fra himmelen, bokstavtro er for enkelt og strengt tatt en død tro grunnet at den gir intet rom for forbedring -> derav misjon Hva jeg synes er det motbydeligste ved kristendommen er misjonering, hva gir nettopp den kristne rett til å heve den moralske pekefinger å utbasunere: Bekjenn dine synder nå, eller for evig gi tapt på Gud kjærlighet!!! (m.a.o. he|vete) ? Edit: morlase -> moralske Endret 29. mars 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå