Gå til innhold

Hvorfor er du "kristen"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En eksvenninne av meg uttalte seg om nettopp dette. Hun er medlem av pinsemeningheten og er en av de "gladkristne" (hurra for det). Grunnen til at hun var kristen var fordi hun mente det var en sikring mot å komme i ******. Hun skal i følge en annen venn av meg også ha sagt "det er bedre å være kristen i tilfelle".

Konklusjonen er altså da: Best å være kristine i tilfelle rottefelle så ikke du havner i ****** om det finnes :p

Lenke til kommentar
Noe bedre, som hva da?

EDIT: Kristendom og nasjonalfølelse/patriotisme, fyller dette tomrommet utmerket, og er kjekt å ha med på ferden gjennom livet.

Det sa vel også George Bush Jr og Hitler også i sin tid!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Hva hitler gjorde er uinterresant. Det er riktig at George W. Bush er kristen, hvilket er mer ett pluss enn et minus.

Patriotisme har vi diskutert mange ganger. Jeg tar sterk avstand fra f.eks. www.Patriot.nu og lignende nynaztiske organisasjoner, men kaller meg likevel patriot. I Norge, og særlig Tyskalnd, er patriot en del steder ensbetydende med nazisme. Men i USA tenker man annerledes på det! Bush har vært med på å gi folket en mer patriotisk tankegang. I Norge lærer man ikke troskapsløfter i barnehaven. Da min bror gikk i barnehave over there, var "I pledge allegiance to the Flag of the United States of America,

And to the Republic for which it stands.

One Nation, Under God,

Indivisible, with Liberty and Justice for All." lærdom alle skulle kunne. (rett meg om jeg hsuker løftet galt, jeg var aldri gjennom samme pugging av det)

Hva fører dette til? JO! Man føler med og ber for soldatene sine som kjemper for friheten til andre mennesker. Man er stolte av sitt land. Der ligger det hele. Det å være stolt av landet sitt er svært viktig, tror jeg. Uten det kommer man ikke alngt.

Lenke til kommentar
Det sa jeg ikke. At vi sier Gud signe vårt (dyre) fedreland betyr jo jammen ikke at han ikke skal velsigne Sverige? Akkurat på samme måte forholder God bless America seg.

Er du Amerikaner, har du bodd der borte, og hvor lenge evt? Du uttaler deg på vegne av Amerikanere, og det tar jeg sterkt avstand til!

Lenke til kommentar

Har bodd i USA totalt i 3 år. Det er BODD. Har nok vært der 9 mnd i andre sammenhenger. Jeg har utvidet oppholdstillatelse frem til 2007, og den vil da relativt enkelt kunne utvides til et statsborgerskap.

Men, jeg er norsk også, og pinen jeg går med viser et forent Norsk og Amerikansk flagg. Mitt statsborgerskap er i øyeblikekt norsk, så får vi se hva fremtiden bringer. Jeg beklager dersom du mener jeg uttaler meg på vegne av alle amerikanere, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar

Patriotisme og nasjonal følelse er fin følelser så lenge de ikke er i rettning av nazisme.

Når det gjelder kristne, så kjenner jeg flere som er personlig kristene og de sier at det er den troen på noe større som er det gode med det. Det er jo fint at folk har en tro. For har du en tro så har du det godt med deg selv

Selv har jeg ikke gjort meg opp noen mening hva som er rett kristendommen eller the big bang, det er bare for stort til å tenke på.

Lenke til kommentar

I US er det åpent for alle religioner.Men likvel står kristendommen veldig sterkt, påtross av at det ikke finnes noen statskirke. Dette er det jeg bygger min påstand om at at statskirke ikke er tingen på. Mennesker må få ta et reelt valg. Ikke bli innmeldt i et trosamfunn automatisk.

EDIT: Jeg mener at vitenskapen bare er med på å avdekke flere sider av Guds fantastiske skaperverk.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...