hasuwest Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei. Tenkte jeg skulle prøve å bytte antenne på WLAN kortet mitt, for å få bedre og klarere signal og større rekkevidde. Jeg er ikke så erfaren på dette området. Hvordan antenne kan jeg bruke?(Den bør være ganske bra iforhold til original, og ikke for dyr). Tenkte jeg skulle lodde av den som er på kortet, lodde kabler på kortet eller frem til noen kontakter så jeg kan plugge den ut og inn når det passer. Så til den nye antennen, så antenna kan stå der det passer meg. Er det forskjeld på hvilken frekvens antennene fungerer på? Hvis, må den fungere på 2.4GHz båndet. Takk på forhånd ! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Tittet litt på Elfa, og fant denne. Hvis denne fungerer vil jeg vel få inn mye sterkere signaler? Er det rundtstrålende antenne jeg må bruke? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har sett bilder av antenner laget av pringels og sølvpapir osv. Vet ikke om du trenger å investere så mye, søk på google, oppskrifter hvordan lage egen. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 For en tid tilbake satt jeg med akkurat samme problemstilling, og fikk mange og meget gode svar fra ddd-king her på forumet. I praksis er det ikke så enkelt å bytte ut en slik antenne, da den er nøye avstemt til 2,4Ghz-området. Men det finnes nok av oppskrifter på hva du kan foreta deg allikevel. En retningsvirkende antenne kan ofte være en løsning, som også ddd-king foreslo. Har fortsatt ikke fått laga min egen, takket være at signalene akkurat er gode nok til å overføre både MP3 og video fra stuemaskinen. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Takk for svar. Har sett litt på denne pringles saken. Men vet noen om den får inn signaler mye bedre enn en vanlig WLAN antenne? Kan den antenna som jeg gav url fra Elfa fungere bra? Lenke til kommentar
103 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Den antennen fra elfa vil selvfølgelig fungere utmerket, da den er laget for det. sjekk ut denne linken Endret 10. mars 2004 av 103 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Ok, skal se nermere på linken din senere. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå