Gå til innhold

Bytte antenne på WLAN kort.

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle prøve å bytte antenne på WLAN kortet mitt, for å få bedre og klarere signal og større rekkevidde.

Jeg er ikke så erfaren på dette området. Hvordan antenne kan jeg bruke?(Den bør være ganske bra iforhold til original, og ikke for dyr).

Tenkte jeg skulle lodde av den som er på kortet, lodde kabler på kortet eller frem til noen kontakter så jeg kan plugge den ut og inn når det passer. Så til den nye antennen, så antenna kan stå der det passer meg.

Er det forskjeld på hvilken frekvens antennene fungerer på? Hvis, må den fungere på 2.4GHz båndet.

Takk på forhånd :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en tid tilbake satt jeg med akkurat samme problemstilling, og fikk mange og meget gode svar fra ddd-king her på forumet.

I praksis er det ikke så enkelt å bytte ut en slik antenne, da den er nøye avstemt til 2,4Ghz-området.

Men det finnes nok av oppskrifter på hva du kan foreta deg allikevel. En retningsvirkende antenne kan ofte være en løsning, som også ddd-king foreslo. Har fortsatt ikke fått laga min egen, takket være at signalene akkurat er gode nok til å overføre både MP3 og video fra stuemaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...