gthomass Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Mitt Asus P4C800 Deluxe har uvanlig treg bios, den bruker lang tid på å få frem menyene. Det er også vewldig treg på opstart helt frem til den har lastet bios for raid. Noen som har liknende problem ? og vet eventuell årsak ? Har hatt denne "feilen" siden kortet var nytt, det er ingen forskjell på bios versjon. (Har prøvd Alle) Håper noen kan hjelpe Specs : 2xWD Raptor i raid 0 2xSeagate 120gb Sata disker P4 2,8 1024 mb ram / Twinmos DDR 400 (4x256) M Audio lydkort Lenke til kommentar
Murty Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje det er noe feil med biosbrikka? ikke vet jeg.. første gang jeg har hørt om dette Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje det er noe feil med biosbrikka? ikke vet jeg.. første gang jeg har hørt om dette Hmmmm dette var jo et klart og tydelig svar. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Cleare CMOS, og start opp. Hvis det går seint da, flasher du, hvis det går seint da, så veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje det er noe feil med biosbrikka? ikke vet jeg.. første gang jeg har hørt om dette Hmmmm dette var jo et klart og tydelig svar. hehe.. tenkte på at kanskje biosbrikka er feilprodusert eller no. Han har jo hatt feilen siden han fikk kortet nytt.. og prøvd "mange" versjoner av bios. Altså er det kanskje en fysisk feil med brikka? går vel på garanti dette vel? Men er det virkelig plagsomt? eller er det sånn at den bruker 5 sekunder ekstra på å starte opp? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hatt samme problemet ! Hos meg forsvant problemet når jeg koplet fra D-link DWL120+ USB adapteren. ...mao. prøv å fjern alt du har plugget til via USB kanskje det hjelper, kanskje det ikke hjelper... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Ville absolutt prøvd en bios-update ja, men hørt om lignende problemer som xantarion beskriver, prøv å boote opp uten så mye "stæsj" koblet til. Offtopic: Hva får du i average med ditt raid0-oppsett (max, min., average)? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Hatt samme problemet !Hos meg forsvant problemet når jeg koplet fra D-link DWL120+ USB adapteren. ...mao. prøv å fjern alt du har plugget til via USB kanskje det hjelper, kanskje det ikke hjelper... Det eneste somer plugga til USB er de 2 extra portene til mitt lian li cab. Problemet var der også før dette.Problemet er ikke bare når bios skal lastes men også ved justeringer i bios. Hva med usb update er det aktuelt og hvordan ? Det var vel en som nevnte det Lenke til kommentar
BobskyHD Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Mitt Asus P4C800 Deluxe har uvanlig treg bios, den bruker lang tid på å få frem menyene. Det er også vewldig treg på opstart helt frem til den har lastet bios for raid. Noen som har liknende problem ? og vet eventuell årsak ? Har hatt denne "feilen" siden kortet var nytt, det er ingen forskjell på bios versjon. (Har prøvd Alle) Håper noen kan hjelpe Specs : 2xWD Raptor i raid 0 2xSeagate 120gb Sata disker P4 2,8 1024 mb ram / Twinmos DDR 400 (4x256) M Audio lydkort Sitter her nå med akkuratt samme problem :/ bios meny er treg, og når windows flagget har kommet opp, ser det ut som den sliter med ett eller annet med usb enheten ! etter flagget har kommet opp må jeg vente i 7sec ! Noen som kan hjelpe meg også ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå