kaiern Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Dere som går på turn har kansje noen lette triks å lære bort da .. har lyst til å lære litt... Har dere noen tips til å bli mykere??? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Du kan jo begynner med å tøye Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Sangen er Guano Apes - Open your eyes. uff... skulle ønske jeg var så spenstig.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hmm de var ikke så gale.. Men de burde øvd mer på å perfeksjonere triksene, var litt "ureine" bevegelser. Ser mye kulere ut når du gjør det med stil Akk ja... tenke tilbake på den gangen jeg gikk på turn Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Sinnsykt dyktige folk! Får alltid lyst til å trene når jeg ser folk som er dyktig på slikt :/ Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ekstremt kult altså, de var sinnsykt skilled, har sett en annen video med de, skal se om jeg finner den i arkivet og får uppa den til en serv ) Rått 2k4 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Dere som går på turn har kansje noen lette triks å lære bort da .. har lyst til å lære litt...Har dere noen tips til å bli mykere??? Jeg trente kungfu omtrent ett år. Vi drev ikke å tøyet ut på treningen på så lavt nivå, men jeg var ivrig (ville sparke høyt! ) og drev med det på egenhånd. Jeg var eneste i gruppen som kunne stå oppreist og ta fingre i gulvet på gruppen, så jeg tror det var min 'teknikk' som gjorde meg myk og ikke noe vi gjorde på treningen. Etter trening var jeg så myk i kroppen jeg kunne uten anstrengelse stå på strake ben og holde hodet inntil knærne - når jeg var i 'dårlig' form fikk jeg bare håndflaten nedi gulvet. Jeg kom ikke så langt at jeg begynte å tøye for å gå ned i spagat, for jeg fikk problemer med ryggen og har ikke trent eller tøyet noe særlig siden. Ryggproblemene tror jeg ikke kom fra tøying for det er sunt, men jeg har en fot litt kortere enn den andre med resulterende skjevhet og ujevnhet i ryggen så den ikke tåler særlig belastning. Har vært hos kiropraktor og han sa det var bra jeg tøyet før han knakk ryggen min Jeg tror kroppsholdning er helt essensielt for å bli myk i kroppen. Uten det tror jeg ikke du kommer noen vei. Med god kroppsholdning blir du stort sett myk som en strikk med lite av anstrengelse (min påstand). Bare det å endre kroppsholdning tror jeg er nok til at du kan stå oppreist å ta fingrene i bakken uten å kjenne motstand selv om du aldri har tøyet ut. Vil du bli virkelig myk må du tøye ut, tøye ut skal du gjøre etter en trening men du kan gjøre det når som helst ellers også. Hver gang du reiser deg opp ifra stolen kan du ta deg 30-60 sekunder til å tøye ut. Når du tøyer er det viktig at du slapper av og er helt rolig. Det skal gjøre vondt, og høy smerteterskel vil uten tvil være en fordel (er du skikkelig motivert kan du gå inn for å reise smerteterskelen også). Bøy deg ned/frem så langt du kommer, press deg frem litt til sånn at det gjør innmari vondt. Ligg helt iro i minst ett halvt minutt samme hvor vondt det gjør. Så kan du prøve omigjen ett minutt etterpå, allerede da kan du kjenne at du er mykere og du kan bøye deg litt lengre frem/ned (var iallefall sånn med meg). Så med rett kroppsholdning vil du forbli myk istedetfor å stivne til. Så er det bare til å gjenta dette over tid, jeg brukte nesten ett år på å bli myk men det var da med mye feiling. Det burde være mulig å bli mykere enn meg på uker/måneder. Jeg begynner å tøye igjen så fort jeg har skrevet denne posten. Vi kan tøye om kapp - se hvem som er mykest om en uke Så til sist, jeg er ikke trener, og dette er ting jeg har kommet opp med selv. Kanskje ødelegger dette kroppen din for alltid, kanskje blir du olympisk mester. Lykke til Glem ikke tefcas, samme hva du trener eller gjør er den viktig. Trial Event Feedback Check Adjustment Sucsess! Btw, glemte å si mere om kroppsholdning, det er der tefcassen kommer inn Jeg så på holdning til og bilder av folk som var virkelig myke, kungfu mestere og turnfolk med flere. Det så ut til at de fleste satt på en måte der musklene var mest mulig avslappet. Blir vanskelig å forklare hvordan dette fungerer i praksis, men hvis du vil høre skal jeg prøve å forklare. Om min kroppsholdninger er optimal tviler jeg på, og om det idethele tatt har noe å si er jeg heller ikke helt sikker på heller da jeg ikke vet noe helt konkret. Kan forøvrig anbefale en bok av Tony Busan som heter "Ett hode forran", handler om holantropi (noe jeg har stor interresse for). Samme hva du gjør eller trener anbefaler jeg den boken. Endret 12. mars 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Noen andre ekstreme folk EDIT: Får flashback fra Prince of Presia Sands of time spillet. Endret 13. mars 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ÅÅÅ fy ****** az, de var jo verre!!1 OMG!!!!! heeeeelt vilt!! Endret 13. mars 2004 av bassmania Lenke til kommentar
lodott Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Er absolutt ikke så verst han her heller.... Enjoy! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Han siste fyren der var satans god! Skulle ønske jeg var så mjuk. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Han siste der hadde jo med seg en fyr. Jeg er 99% sikker på at det er han bolefyren i Team Ryouko Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 OHH!! Nå fikk jeg lyst til å hoppe litt rundt i snøen! Skal trene på sånt i sommer Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Shit! Muchosucko filmen er det sykeste jeg har sett noengang! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 *begynne å trene musklene i beina* :D Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 http://perso.wanadoo.fr/parkour/parkourenglish/page17.html Masse mere filmer der Jeg savner sånn Matrix-trenings-opplegg nå. Ett blunk så eier jeg de liksom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå