knut-eirik Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Disken får lite strøm pga at det er vakkel i drevkontakten, nesten helt sikker på det. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 så det er bare å velge en annen kabel? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Nei ikke anen kontakt, men selve kontakten på HD kan være skrøpelig, slik er det på min WD 120Gb så det er vist vanlig. Men det som funket for meg var at jeg sørget for å sette drevkontakten godt inn i støpslet og presset litt inn. Sørg for at det ikke er noe strekk i kabelen til den disken. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) men jeg har jo prøvd med forskjellige kabler, altså byttet rundt på kablene mellom diskene.. fortsatt bare den disken som sinker hele systemet.. EDIT: Skal prøve å åpne opp å feste kablene til hovedkortet en gang til. Endret 13. mars 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
olava Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Problemet mitt med treg HD løste seg når jeg endret Jumper instillingen på disken fra Master til CS ( Cable Select) d.v.s. at disken selv velger/ser om den er Master eller slave. disken står fortsatt som master (Den sorte pluggen i enden av IDE kabelen er koblet til disken), men nå fungerer det Forstå det den som kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå