FenrisC0de Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jo, som noen av dere sikkert har lest, så har jeg fått meg ny CPU vifte, problemet er at nå booter windows sinnsykt treigt.. ellers går alt som smurt, Window er litt treg i starten, men dette er igjen kanskje bare windows? Men noen her sa at CPU`en kunne være gåen? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Cpuen virker enten 100% eller 0%, så her er det et annet problem. Det er nok sikkert bare masse programmer og stuff som kjører. Kanskje på tide å rydde opp litt? Det hjelper mye! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 hehe, tro meg, jeg har det ekstremt ryddig på pcen dette kan jeg men det er fortsatt merklig. må teste meg frem, godt å vite at det ikker er CPU`en som har tatt skade ihvertfall.. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Har du sjekket tempen da? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 jaja, ikke noen fare der Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg hadde akkurat det samme problemet med at pcen loader windows treeegt, men problemet lå med ide-kablene som gikk til cd-romen som var feil koblet til... prøv og sjekk om master og slave er riktig og hvis ikke så prøv og boot uten ide-kabel til cd-rom... dette vil sikkert hjelpe deg ..... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 hmm, okey skal prøve, men jeg legger merke til at i diverse spill (har ikke testet dette ut fullt) går det mye treigere enn før.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 kan det være mulig at jeg har "most" CPU når jeg presset ned feste klammen på CPU viften? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 DMI Pool data tar veldig lang tid å loade under boot-up, kan dette ha noe å si? Isåfall hva er galt og hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Har du installert driverne til vifta? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 ' date='12/03/2004 : 14:47'] Har du installert driverne til vifta? Hæ? Drivere til cpu-viften? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 ' date='12/03/2004 : 14:47'] Har du installert driverne til vifta? Tvilet på at det finnes men godt forsøk Lenke til kommentar
Mato Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 ' date='12/03/2004 : 14:47'] Har du installert driverne til vifta? øøøøø ja øøøøøø nei øøøøø hvor gjør jeg det da øøøøø nei dette ga ikke mye meining nei .... eller .. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Jo, som noen av dere sikkert har lest, så har jeg fått meg ny CPU vifte, problemet er at nå booter windows sinnsykt treigt.. ellers går alt som smurt, Window er litt treg i starten, men dette er igjen kanskje bare windows? Men noen her sa at CPU`en kunne være gåen? Slapp av, dette er nok HELT normalt, Windows XP bruker å ha en liten tid for seg selv i oppstarten for at alt skal få starte skikkelig. Venter du en liten stund hører du data'n jobber mer og mer til slutt så skal alt gå bra. Cpu'er tåler ikke allverden men de tåler litt! Hvis windows henger mye etter oppstart og du har holdt på en stund er det nok varme problemer. BTW: husket windows update? Chipsett drivere? Endret 12. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 En god gammeldags format c: er da heller ikke så værst, alt blir så mye bedre ettterpå Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 hva med den gamle vifta? eller prøv å "disable" alle de sata og ide kontrollene du ikke bruker. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Greit nok at Windows bruker lang tid på Bootup, det kan jeg leve med. Men det at alle spill\programmer går tregere er mindre tolerant. Den gamle viften fungerer jo ikke mer heller. hehe Men jeg skal prøve å plugge ut de IDE enhetene jeg ikke bruker.. Forresten glemte jeg å plugge inn Floppy disken, kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 jeg mener disable dem på biosen sånn at windows slipper å leter etter dem når de boter opp Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 okey, men igjen DMI Pool??? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Earth657: Sjekk ide-kablene, prøvd å dytt dem lenger inn eller no, både på hk'et, cd-drev og hd'en. Etter en biltur (fraktet pc fra lan) skjedde det samme hos meg, winXP startet tregt, og spill brukte lang tid på å loade. Jeg sjekket ide-kablene. De virket ikke løse, men likevel lirket jeg litt på dem slik at de satt enda bedre. Voila, alt går like raskt igjen...gi det hvertfall et forsøk Endret 12. mars 2004 av ridgea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå