baseyub Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har et digitalt videokamera som bruker mini-dv (Panasonic NV-DS8) som jeghar koblet til maskinen med en firewire ledning. jeg tror ikke det er mulig å styre kameraet fra avid, så det jeg lurer på er om det er noen mulighet for å legge inn fra kameraet for det. Får liksom ikke kontakt med kameraet fra avid. Noen som har litt hjelp å komme med? Trenger dere å vite noe mer for å hjelpe så er det bare å skrive. Tusen takk Baseyub Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hvis du kjører Windows XP så kan du capture fra Movie Maker. Alternativt så kan du bruke et meget godt program som heter Scenalyzer: http://www.scenalyser.com/main.html Lykke til! Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hei. Finner Windows kameraet? Har du prøvd forskjellige deck-innstillinger i AVID?? Hvilken versjon av AVID har du? -Kisp Lenke til kommentar
baseyub Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Heisann. Jeg prøvde Movie Makeren og fikk ikke opp kameraet der heller. Jeg må nok prøve å få kontakt med kameraet først, før jeg prøver det i avid. Noen som har noen forslag om hvordan jeg gjør det?? Jeg har Avid Xpress Pro 4.0, og har lekt meg litt med deck-innstillingene, men tror nok feilen er i avsnittet over!! Takk til alle som svarer!! Baseyub Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hmm.. Det er vel bare å begynne å feilsøke: Virker firewirekortet? -Har du annen programvare som virker på firewire? -Har du de siste driverne for kortet/hk? -Har du prøvd å reinstallere kortet/driverne? (slette det i enhetsbehandling +restart) Virker kameraets utgang? -Ser du video i capturevinduet hvis du spiller av tapen på kameraet? -Har du prøvd å sette kameraet i forskjellige moduser? -Har du prøvd å koble til kameraet etter at windows har startet? -Har du prøvd å koble til kameraet før du starter maskinen? -Virker kameraet på andre maskiner? -Får du opp kameraet i "Trygg fjerning av maskinvare"? Du må egentlig bare prøve deg litt frem for å finne hva som er galt. -Kisp Lenke til kommentar
baseyub Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Da har jeg sjekket litt - og jeg tror ikke at kameraet mitt fungerer mot firewire-kabelen min!! Jeg får opp en idikasjon på at jeg kan bruke de to firewire-koblingene jeg har til nettverks-oppkobling i nettverk på kontrollpanel. Noen som vet hvordan jeg sjekker om jeg har kontakt med firewire-kontaktene mine?? -Baseyub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå