Gå til innhold

Fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt i forumene osv, men finner som har nevnt Palmbutler, ganske rart egentlig. Jeg har brukt Palmbutler i et års tid nå, og er utrolig fornøyd.

For de som ikke vet hva det er, så er det en fjernkontroll til PC'n. Ganske genialt. Den gjør at du får koplet inn pc'n til alle TV'ene i huset via husets kabelnett.

Eller den billige varianten som består kun av en fjernkontroll og mottaker.

Les mer her: PALMBUTLER

Jeg har brukt den "billige", og koplet PC'n til tvn med S-VHS. Jeg kan da bruke fjernkontrollen til å skru av/på PC'n, og switche mellom pc og tv. Det som er det beste er at når man har bilde på TV'n så får man opp en veldig oversiktlig meny, der man kan spille av musikk, video, se på bilder, høre nettradio, se "nett-tv" eller hva det måtte være. Perfekt å kunne styre all musikken fra sofaen.

Det som egentlig er spørsmålet er om det finnes noe lignende? Jeg har vært så uheldig å ødelegge fjernkontrollen min, og trenger noe nytt. Må finne ut om det er noe å velge i, eller om palmbutler er det eneste alternativet... Jeg har lest en del rundtomkring, men finner stort sett sånne som kan fjernstyre musa osv. Det kan man jo like greit gjøre med trådløs mus... Det som er bra med palmbutler er at man får opp denne menyen på TV'n. Kan minne litt om en DVD meny, slipper altså å få opp windows på TV'n. Også bruker den radiosignaler, og ikke IR som mange andre. Virker fint gjennom vegger.

Nå har jeg skryti mye, men jeg er utrolig fornøyd med denne, og trenger en ny dings som er minst like bra! Hvis det ikke finnes så får jeg vel kjøpe meg en ny...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har koplet til Stereon også ja. Jeg har PC'n i et rom ved siden av stuen, så jeg har lagt opp en S-Video kabel til TV'n, og koplet lyden fra PC'n til Stereon (bare å bruke en Y-plugg).

Jeg har lest om EZ Stream, men da denne går via nettverket går det dårlig med video osv. Det er litt dumt da jeg bla bruker DVD spilleren på pcn til å se film på tvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...