spetter Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Jeg hadde egentlig planlagt å kjøpe 5.1 settet Logitech z-680, til det integrerte 5.1 settet til hovedkortet Asus A7n8x deluxe rev 2 mitt.. Når jeg kobler til headsettet Koss Pro/4AA så hører jeg rytmisk susing til da maskinen loader inn diverse ting (inne i spill osv) Da blir mitt spm, er integrert 5.1 i hovedkort dårligere enn vanlige eksternte lydkort? ser jo at Creative SB Audigy 2 ZS eller Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO ikke er så dyre, og er altså 7.1 sett. Hvis jeg da har lyst på et av disse kortene, så er det lite vits å kjøpe 5.1 settet Logitech z-680 (har jo lyst til å få full utnyttelse av det kortet da) Så hvilket 7.1 sett til pcen kan dere anbefalle (med og uten dekoder) ? ( Vil helst at det er innebygd decoder på 7.1 settet !) Edit: kan dere eventuelt også anbefalle z-680 til audigy 2zs (opptil 7.1 lydkort versus 5.1 surround system) Endret 10. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hva med å kjøpe ett creative sett høytalere for å få bedre utnyttelse av lyd? siden samme lydkort og samme høylatere. (produsent) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Hva med å kjøpe ett creative sett høytalere for å få bedre utnyttelse av lyd?siden samme lydkort og samme høylatere. (produsent) Hau... Det hjelper lite da jeg ikke er kjent på dette markedet.. OG som nevnt tidligere så bør dette pc surround anlegget ha dekoder (pro logic 2 osv) Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg har samme hovedkort som deg. I starten brukte jeg den integrerte lyden. Var ikke spesielt fornøyd. Lyden virket rett og slett litt innestengt, og i spill syntes jeg at all lyden fløt sammen til et eneste stort bulder når det skjedde mye rundt meg. Satte inn et Live! 5.1 kort som jeg hadde fra tidligere, noe som hjalp endel. Rundt juletider kjøpte jeg et Audigy 2 ZS kort, noe jeg er veldig fornøyd med. Kan absolutt anbefales, og jeg vil tro du merker ganske stor forskjell. Uansett har jeg ikke hørt noe til den rytmiske susingen du nevner, men jeg har også andre høyttallere enn deg. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Ingen som kan anbefalle et 7.1 surround sett til pcen ? Logitech z-680 er jo 5.1 surround med dekoder.. Prøver å skaffe meg et 7.1 sett med dekoder.. Har sett litt på denne, men. Creative GigaWorks S750 7.1 er jo et 7.1 sett, men hvis jeg har forstått rett så har denne ingen dekoder, derfor kanskje uaktuell ? Eller er logitech z-680 det beste valget for meg ? finnes det 7.1 sett med dekoder som er like bra som z-680 ? Edit: hører den rytmiske susinga da maskina loader i spill osv. Med andre ord, får inn forstyrrelser. Det burde da kanskje hjelpe met et annet lydkort enn det innebygde i hovedkort.. Endret 14. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Bruker du digital-utgangen på deluxen din så skal jeg love deg at det vil låte bra! Husk at med digital-utgangen bruker du ikke AC97 lyd men derimot mcp-t brikken i soundstorm II oppsettet som lager Dolbydigital "on the fly". Hvis du kjøper z680 får du utnyttet dette fullt ut. 7.1 anlegg er i mine øyne bare en gimmick så lenge man ikke har et langt og stort rom man skal fylle med realistiske surroundeffekter. Og da hjelper det heller ikke med disse pinglete 7.1 anleggene beregnet for pc! Bruker selv Deluxen, og har tilkoblet et surroundanlegg til 50k på digitalutgangen og er meget fornøyd med lyden som kommer ut av kortet. Det skal sies at jeg er ganske kresen men det låter bra! Endret 14. mars 2004 av cdrom Lenke til kommentar
spetter Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Bruker du digital-utgangen på deluxen din så skal jeg love deg at det vil låte bra!Husk at med digital-utgangen bruker du ikke AC97 lyd men derimot mcp-t brikken i soundstorm II oppsettet som lager Dolbydigital "on the fly". Hvis du kjøper z680 får du utnyttet dette fullt ut. 7.1 anlegg er i mine øyne bare en gimmick så lenge man ikke har et langt og stort rom man skal fylle med realistiske surroundeffekter. Og da hjelper det heller ikke med disse pinglete 7.1 anleggene beregnet for pc! Bruker selv Deluxen, og har tilkoblet et surroundanlegg til 50k på digitalutgangen og er meget fornøyd med lyden som kommer ut av kortet. Det skal sies at jeg er ganske kresen men det låter bra! Takker for godt råd.. Mitt rom er 5 x 8 skritt i størrelse inklusive sovehjørnet som er dekt med en vegg, og forheng foran... Selve rommet er 5x5 skritt (ikke så stort) Bruker til nå noen gamle infinity høytalere samt koss pro 4aa headset. Begynner å bli litt lei av disse gamle infinity høytalerne.. Edit: tror jeg da går for logitech z-680, og sparer penger ved å ikke kjøpe annet lydkort.. Endret 14. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Klokt! Det ville jeg også ha gjort. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Har nettopp kjøpt z-680 nu Men, hvor skal jeg plugge den 6 kanals direkte ledningen på asus a7n8x delux rev 2 hovedkortet... Grønn, gul og svart plugg.. Finner ikke denne fargekodinga bak på hovedkortet ? Eller skal jeg ikke plugge inn alle ? Dette hovedkortet har jo soundstorm 6 kanals - 5.1 i seg da... Dvs, trodde enn skulle plugge inn alle de 3 fargene både på hovedkortet og soundtouchen.. Edit: hau, etter at jeg fant boka som jeg ikke gjorde i sted, tror jeg at jeg har fått det til. tester snart.. Endret 15. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
spetter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 hehe... knall, glimmrende.. Var noe helt annet dette med sounstorm brikken.. Var nydelig i forhold, fra ac97 lyden med mine gamle infinity høytalere.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Så nå kjører du Dolby Digital og hele pakka? Anyway, grattis! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Stemmer det Bruker den 3 jack ledninga som fulgte med... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Bruker den 3 jack ledninga som fulgte med... Eeh Det er vel bare en slik ledning du trenger..... Har du inngang på z680? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) heh... Det er ingen innganger i selve suben enn høytaler kablene, og kontrol senter utgangen.. Du fester kontrollsenteret til suben, så igjen 3 jack ledninga fra kontrollsenteret til pcen.. Denne ledningen har fargene gul (center/sub) , grønn (front) , svart (rear)..... kan ta bilde av det om en lita stund.. og legge det ut her.. edit: Edit2: så bruker jeg selvsagt Nvidia Nforce controll panel, speaker setup (wizard) til å konfigurere kanalene riktig Edit3: Det er en såkalt 6 kanal direkte kabel det der.. Endret 16. mars 2004 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå