darksoul1900 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hvilken fordeler er det med ECC/REG ram framfor ram som ikke har disse egenskapene? Sitter her å planlegger å kjøpe et TwinX par med Corsair ram fra komplett.no Men er ikke sikker på om jeg skal velge ECC/REG versionen eller vanlig LL ver. Rammen skal på et Nforce2 Hk Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hvilken fordeler er det med ECC/REG ram framfor ram som ikke har disse egenskapene? Sitter her å planlegger å kjøpe et TwinX par med Corsair ram fra komplett.no Men er ikke sikker på om jeg skal velge ECC/REG versionen eller vanlig LL ver. Rammen skal på et Nforce2 Hk Reg Ram er for servere å sånn, de er litt treigere, men teller minnet litt bedre. For deg vil det nok ikke lønne seg med reg ram, da den som regel er tregere og dyrere. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ECC ram får du bruk før den dagen det blir feil på rammen. Hadde det selv på ett gammelt K7T Turbo 2 kort. Fikk bruk for det 1 gang. Maskinen ville ikke starte, nektet uansett hva jeg gjorde, fikk blå skjerm under installasjon av OS. Aktiverte ECC, allt gikk som en drøm. Det den gjør er å utelukke de områdene på brikken som det er feil på, og tvinger den til å kjøre normalt liksom, slik at alt skal kunne gå knirkefritt. Derfor er det kjekt med ECC i servere, for da fryser/restarter de ikke pga av minne feil Men det er ingen vits for deg å kjøpe ECC registrert ram, da hk neppe støtter det Endret 13. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå