Gå til innhold

Corsair 1x 512MB eller 2x 512MB ?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja.

hvertfall om du kjører Intel CPU

uansett er det digg med dobbelt så mye ram...

Digg ja, kanskje litt unødvendig :ermm: ?

IC7-MAX3, burde holde i massevis ;) .. dere kan forresten sjekke specs på invetaren min. Har nettop oppdatert pcen, den er yber nå :D

Lenke til kommentar

ja du vil få høyere ytelse, men hvis du har fsb-overklokka maskin, er det mulig at du må klokke ned, og du vil muligens få dårligere ytelse.

men hvis du ikke har fsb-klokka maskin, så vil det nok gått som brus. jeg tror at man hvstnok fikk rundt 20% høyere ytelse(slå meg hvis jeg tar feil), og mer minne hjelper alltid litt, ikke alltid men noen ganger(kommer også ann på hovedkort->brikkesett osv).

og det kan jo hende at du faktisk ikke trenger den ytelsesøkningen, (les ikke har råd til(alle vil ha høyere ytelse))ikke alle vil punge ut penger for ytelse man ikke trenger.

Lenke til kommentar

De fleste klarer seg fint med 512MB RAM. Med mindre du har spesielle behov får du sånn sett ikke noe særlig igjen for 2X 512MB - altså i ordinær DDR.

Imidlertid har du Dual DDR HK og P4. Å kjøre Dual DDR med P4 får du vesentlig hastighetsgevinst av.

Så om du bytter ut 1X 512MB RAM til 2 X 256 eller om du kjører 2 X 512 blir et fett for hastigheten. Men du trenger altså to like brikker montert i de riktige slottene, og om det betyr at du sitter med 2 X 512 er jo det helt max.

Lenke til kommentar
De fleste klarer seg fint med 512MB RAM. Med mindre du har spesielle behov får du sånn sett ikke noe særlig igjen for 2X 512MB - altså i ordinær DDR.

Imidlertid har du Dual DDR HK og P4. Å kjøre Dual DDR med P4 får du vesentlig hastighetsgevinst av.

Så om du bytter ut 1X 512MB RAM til 2 X 256 eller om du kjører 2 X 512 blir et fett for hastigheten. Men du trenger altså to like brikker montert i de riktige slottene, og om det betyr at du sitter med 2 X 512 er jo det helt max.

Det siste året har det kommet fram at man får merkbarkt stor forskjell med 1GB mot 512MB i f.eks spill og redigeringsprogrammer, men også litt mer ytelse generelt.

Så jeg ville kjøpt 1GB hvis jeg først skulle slå til. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...