Gå til innhold

Trådløst MX900 Tastatur/Mus (Bluetooth)

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg kjøpte Logitech Mx900 (Bluetooth)Tastatur/Mus for litt siden, og jeg hadde tenkt å bruke de på på min nylig kjøpte Whitebox CL1557. Siden jeg da altså har en bærbar maskin, så vil jeg jo gjerne også slippe å drasse rundt på alt mulig anne fjas, men det er da problemet inntrer.

Det følger nemlig med en ganske klumpete bluetooth hub/lader som skal brukes til å styre musen og tastaturet med, og denne vil jeg gjærne kvitte meg med så lenge jeg ikke trenger å lade musen. Derfor har jeg kjøpt en egen liten bluetooth sender som jeg kobler i maskinen for å styre både tastaturet og musen. Dette viser seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Når jeg har installert all programvaren for MSI bluetooth Dongelen så finner jeg riktig nok både musen og tastaturet, men det står ett stort spørsmåltegn over både tastaturnavnet og musnavnet.

Dette er fordi maskinen ikke klarer å kommunisere skikkelig med musen eller tastaturet. Det viser seg at jeg må såkalt "Paire" eller parre sammen maskinen og musen og maskinen og tastaturet, men for å gjøre dette blir jeg forespurt etter en Pin kode. Dette skal nok visst være en hemmelig kode mellom de forskjellige enhetene.

Mine spørsmål er dermed:

-Hva er denne PIN koden?

-Er det noen måte å unngå Pin koden på?

-Finnes det en annen måte å gjøre dette på?

Er meget takknemlig for hjelp i denne saken :green:

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pinkoden kan være hva som helst, 0000 er da enkelt.

kanskje du må trykke på connect knappen under musa\tastatur for at det skal virke.

uansett kjøpte en ny mx900 til 700kr forrige dagen. Funker bra på min maskin med integrert bluetooth

Lenke til kommentar

kanskje du må trykke på connect knappen under musa\tastatur for at det skal virke.

uansett kjøpte en ny mx900 til 700kr forrige dagen. Funker bra på min maskin med integrert bluetooth

Takk for tipset,men dette har jeg allerede prøvd. De spør etter en bestemt kode virker det som. Jeg har prøvd utallige koder, men jeg får bare error message om at dette ikke er riktig kode.

Lenke til kommentar

Takk for tipset,men dette har jeg allerede prøvd. De spør etter en bestemt kode virker det som. Jeg har prøvd utallige koder, men jeg får bare error message om at dette ikke er riktig kode.

Logitech henviser selv til at default PIN-kode på enheter uten input mulighet er "0000". Om de selv brukte den koden sier de derimot ingenting om. Men det er nok mange som har fått til paringen med den musa.

Derimot kan det være at du må holde inn knappen en stund for å sette den i paring modus. Måtte du ikke gjøre noe lignende da du satt det opp mot Bluetooth dingsen som fulgte med?

Lenke til kommentar

Logitech henviser selv til at default PIN-kode på enheter uten input mulighet er "0000". Om de selv brukte den koden sier de derimot ingenting om. Men det er nok mange som har fått til paringen med den musa.

Derimot kan det være at du må holde inn knappen en stund for å sette den i paring modus. Måtte du ikke gjøre noe lignende da du satt det opp mot Bluetooth dingsen som fulgte med?

Hei!

Nei Jeg måtte ikke holde inne knappen særlig lenge, ett trykk var nok. Nå har jeg imidlertid fått pairet musen, men den vil fortsatt ikke virke. Har prøvd tastaturet på samme måten, men uten hell. Jeg prøver videre, men bare fortsett og hagl inn med forslag. Det er jeg takknemlig for. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...