Kasp Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 -jeg har en vulcano 12 CPU kjøler og 2 kabinettvifter på en Abit NF7-S v2.0.. -jeg har aldri klokket CPU før, og har ikke peil på hvordan/hvor dette gjøres. -jeg har lest guiden, men skjønte ikke så mye av den... ville vært hyggelig om noen kunne si meg hvordan jeg skal gå fram med overklokking av CPU'en min.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Du må stille på FSB og multiplayer(MP) i CPU-soft menu i BIOS. Får å komme i BIOS trykker du [delete] når du får boot-screen.(dette vet du sikkert) FSB x MP = klokkefrekvens Se også her. Lykke til Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Om du kan stille multiplier på CPU'en, vil ikke det si at den er ulåst? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Om du kan stille multiplier på CPU'en, vil ikke det si at den er ulåst? jo Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg kan fint stille multiplier på mitt hk, den kan fint stå på 14 men merker ikke noe fordet!! Når jeg kommer inn i bios igjen så står det fortsatt 10.5*200 Har amd athlon xp 3000 (400) Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Da er kanskje MP låst. Og til deg som skal overklokke: hvordan er det mulig å ikke skjønne den guiden? Det er vel bare å gjøre det som står der step by step? Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg tror ikke ar folk ikke bare skjønner guiden, tror bare at folk er skeptiske til guidene. De liker vel å se folks erfaringer fremfor guider. Samme med en person som kjøper seg ny tv og ikke leser manualen før de legger inn kanalene, de lar folk gjøre det for seg! Jeg tror du skal lese guidene ja! Forstår du dem ikke så er det utrolige mange post her på forumet med MASSE hjelp i! Lenke til kommentar
O1e Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har også xp3000+ 400mhz.. Den skal jo være stilt på 200mhz i bios.. Har ikke prøvd å stilt MP.. Vet ikke om jeg tørr Har ikke peiling på klokking i det heletatt. Men kan så si at cpu'en ligger på 32-33grader normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå