jke Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 når jeg tar på dataen står d dual channel enabled.jeg har tre ram sokler i og to av de er like.kjører de i dual??trodde at man bare kunne ha to i samtidig. d er pc 3200.hva kjører de i hvis de kjører på dual?? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje du hadde fått svar hvis du hadde formulert deg på en bedre måte (fulle setninger, avsnitt, "utheve" spørsmålet). Kan selvfølgelig være at jeg er eksepsjonelt dum eller trøtt da Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 rammen kjører ikke på høyere hastigheter, men bånd bredden fordobbles (teoretisk), men på amd systemer er det bare omtrent 0,02% ytelses økning... Men intel systemer derimot er det vel snakk om noen prosent. Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje du hadde fått svar hvis du hadde formulert deg på en bedre måte (fulle setninger, avsnitt, "utheve" spørsmålet). Kan selvfølgelig være at jeg er eksepsjonelt dum eller trøtt da nei unnskyld for at d ikke var godt nok for deg Lenke til kommentar
Apsis Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Et eksempel: 1 * 512 mb brikke en ram slot blir skrevet til konstant. 2 * 256 mb brikker du har ram i to slot-er og cpu skriver til begge brikkene, det vil da gå halvparten så mye data gjennom hver av slot-ene, eller no.. så god var jeg til å forklare Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg også kjører dual med tre moduler... det funker fint Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, det går bra med tre brikker, men det er kun to som kjøres i dual. Men som sagt, du merker ikke noe økning i ytelsen på AMD-systemer(socket a) Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Beklager, men jeg skjønner faktisk heller ikke hva du spør om! Her er de forskjellige mulige tolkningene jeg har kommet frem til: 1: Lurer du på om de kjører i DUAL modus? Svaret på det er JA: Det står på skjermen din. 2: Lurer du på om du må ha RAMbrikenen i to spesielle sokler eller "slots"? Svaret på det er også JA: På de fleste hovekort er det de to som er lengst fra hverandre. 3: Lurer du på om du kan kjøre 3 RAMbrikker og samtidig ha DUAL channel på 2 av dem? (EDIT: To stk. kom meg i forkjøpet her ) 4: Du lurer på om de to like RAMbrikkene dine kjører i DUAL: Svaret på det avhenger av i hvilken slot de står i! (Se svar på spm. nr. 2). 4: Du Lurer bare på alt samtidig: Svarene på det står ovenfor! Endret 10. mars 2004 av bebbetufs Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 3: Lurer du på om du kan kjøre 3 RAMbrikker og samtidig ha DUAL channel på 2 av dem? Svaret på det lurer jeg også på! Ja, det går. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, det går bra med tre brikker, men det er kun to som kjøres i dual. Men som sagt, du merker ikke noe økning i ytelsen på AMD-systemer(socket a) Man kan fint kjøre alle tre brikkene i dual mode. Eksempel: 2x256 MiB på den ene minnekanalen og 1x512 MiB på den andre minnekanalen. Annet eksempel: Hvis man kjører 3x256 MiB så vil de første 512 MiB kjøre i dual hastighet, mens de siste 256 MiB av minneområdet vil kjøre på single hastighet. Altså en kombinasjon av både single og dual hastighet på en gang. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, det går bra med tre brikker, men det er kun to som kjøres i dual. Men som sagt, du merker ikke noe økning i ytelsen på AMD-systemer(socket a) Man kan fint kjøre alle tre brikkene i dual mode. Eksempel: 2x256 MiB på den ene minnekanalen og 1x512 MiB på den andre minnekanalen. Annet eksempel: Hvis man kjører 3x256 MiB så vil de første 512 MiB kjøre i dual hastighet, mens de siste 256 MiB av minneområdet vil kjøre på single hastighet. Altså en kombinasjon av både single og dual hastighet på en gang. Denne tredje modulen er det "ingen" som kan forklare... Heller ikke hvordan en 1024 MB modul går dual... Der står heller ikke "single dual found". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Skjønner ikke helt hva du mener sveinsel ..?? "tredje modulen er det ingen som kan forklare" og "single dual found" ??? 1x1024 MiB går selvfølgelig ikke i dual mode uten å ha noen minnemoduler tilkoblet den fysisk andre minnekanalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå