co2 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Vel... den 3dje strømforsyningen røk idag. Jeg er ikke sikker på om det er problemer med RAM, hovedkort Ir.no Jeg vet iallefall at det er noe galt med Antecs strømforsyninger ifra Microplex.no Til tider kommer det også der skjermen blir svart i et par sekunder (WTF!?), noe som kommer uansett hvilken driver jeg bruker. Det kommer selv om jeg restarta Windows ((¤= )!¤)' Akkuratt nå bruker jeg en liten drit, 250W (ikke Antec), Blackouten kommer nå også.. Er det noen som vat hva som er feil eller vet om et program som sjekker det meste ? DATAEN: Hercules 9700PRO A7N8X hovedkort 512 TwinMOS RAM 2x seagate barracuda HDer (120G) Audigy 2 AMD XP 2800 Logitech Z-680 Annet som er koblet tilsamme kontaktene i veggen Sidewinder 2 joystick TV Jeg begynner å bli.. SERIØST lei dette, koster masse peng å reparere ting som går til ¤/()#¤ Indeed ineed of help.. med PCen ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 10. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
HEE Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Vel... den 3dje strømforsyningen røk idag. Jeg er ikke sikker på om det er problemer med RAM, hovedkort Ir.no Jeg vet iallefall at det er noe galt med Antecs strømforsyninger ifra Microplex.no Til tider kommer det også der skjermen blir svart i et par sekunder (WTF!?), noe som kommer uansett hvilken driver jeg bruker. Det kommer selv om jeg restarta Windows ((¤= )!¤)' Akkuratt nå bruker jeg en liten drit, 250W (ikke Antec), Blackouten kommer nå også.. Er det noen som vat hva som er feil eller vet om et program som sjekker det meste ? DATAEN: Hercules 9700PRO A7N8X hovedkort 512 TwinMOS RAM 2x seagate barracuda HDer (120G) Audigy 2 AMD XP 2800 Logitech Z-680 Annet som er koblet tilsamme kontaktene i veggen Sidewinder 2 joystick TV Jeg begynner å bli.. SERIØST lei dette, koster masse peng å reparere ting som går til ¤/()#¤ Indeed ineed of help.. med PCen skjønner frustrasjonen din ! men du kunne ha laget en bedre topic fordi. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 møkka diesel PC...??... hva har diesel med pc å gjøre? Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Merkelig problem det der, er ikke for lav spenning fra stikkontakten eller overbelastet kurs ? Er det eneste jeg kan tenke meg er problemet....men som sagt merkelig Lenke til kommentar
rlz Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Mannen er da frustrert og har problemer med maskina. Gidd i å rakk ned på små detaljer, og hvis du ikke har noe fornuftig å si kan du likegodt holde opp å poste Sjekket temperaturene? Last ned AIDA32 - der får all den informasjon du trenger... På enhetsbehandling, er det alt som fungerer? Dette høres mer ut som et hardware enn et softwareproblem... Jeg er ikke helt inne på elektronikk, men er det sikkert at strøm/spenning er som det skal være? Kan hende jeg er på bærtur nå, rett meg hvis jeg tar feil... Lykke til Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) En ting er sikkert. Det er ikke feil på så mange strømforsyninger! Det er garantert en eller annen elektrisk feil et annet sted i maskina. Du har ikke kjent noe svidd lukt? en kneler ikke en PSU sånn helt uten videre. Selv ikke de dårligste. Skulle ikke forundre meg om det er brennmerker på den komponenten som er årsaken, men det er ikke alltid like greit å få øye på. Endret 10. mars 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Du har puttet ganske mye inn i den pc'en så kanskje PSU'en er for liten. Du har vel ikke 17katoder 5 delta-vifter vel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er neppe PSU eller Microplex sin skyld at PC'n din ikke virker.. Dersom du (som de fleste av oss her) har satt sammen hardware sjøl.. og montert/demontert div. HW så er det en *viss* sannsynlighet for at du har "provosert" frem en kortslutning "et-eller-annet-sted"... Lykke til med å finne ut hvor.. Tips: Begynn å fjerne/bytt HW.. en etter en komponent.. og gjerne bytt HK for å se om det kan være årsaken.. Men dette kan koste mer tid og ergrelser enn godt er... Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har vært borti det samme selv en gang. Du har nok feil på strømnettet ditt slik en tidligere over her nevnte. Skaff deg et overspenningsværn. Det trenger ikke koste deg mer enn 50kr. Du kjøper en slik liten dings som du putter i den stikkontakten du trekker strømmen fra, deretter tar du strøm derfra. Problem løst? (Det var slik jeg løste det den gang jeg hadde dette problemet.) des,OUT! Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har faktisk akkurat vært borti dette problemet, røyk 2 psu-er, det viste seg at det var en kortsluttning på hovedkortet(dårlig montering), demonterte hele pc-en, dvs skrudde ut hovedkortet og satte det på plass igjen....whola!! fungerte fint som bare det etterpå... Men dette var bare min erfaring, kan jo være noe annet somer galt. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg hadde en feil på maskinen med en skru som sto skeivt ned i hullet i HK. Det sa pang. Så gikk PSU rett vest. Så kjøpte jeg ny PSU q-tec. Da jeg plugget den inn så sa det poff. Men q-tecen virket fint etter smellen. Måtte bare trekke ut strømmen å sette den inn igjen. Så prøvde jeg på nytt og *poff*. Etter tre forsøk sa det pang på HK. Da ble kretsen der skruen sto skeivt brent bort. Så måtte jeg kjøpe nytt HK. Så nå har jeg A7N8X-E deluxe og er meget fornøyd. PS. Gammelkortet var "Elitegroup K7S5A" Det bel fin veggpynt. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Bruk et multimeter for å måle spenningen i vegguttaket også med det samme, og husk jordet kontakt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er ikke bare sikringen i PSU som ryker. Er det ikke bare å skifte den? Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 1 jora kontakt 2 er det jording på hk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå