tull91 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har NGT ADSL Charlie og er strålende fornøyd. Helt til den plutselig stupte, nå har jeg 150kbs ned Jeg tenkte at ruteren kanskje var varm så jeg slo den av og lot den stå natten gjennom. Neste dag var det like gale. Jeg har DSL modemet i en 3Com switch som går til 3 PC'er. Noen som har erfart det samme? Kan problemet ligge hos NGT? Eller det noe som jeg må gjøre noe med? any thoughts?? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har du snakket med nextgentel kundeservice ? selv om jeg tviler på at problemet ligger hos nextgentel . Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Viler på at det ligger der jeg óg. Kommer ikke gjennom uansett. Hastigheten varierer...hadde 78kbs nettopp Lenke til kommentar
kamus Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Nettet er generelt tregt for tiden. Grunnen er mye virus og spam som "vandrer" rundt på nettet. Har akkurat snakket med folk i Telenor, NGT og Tele2 og alle rapporterer om det samme problemet. Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Ok, takk for opplysningen. Må være M.Y.E. drit som vandrer rundt da Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 I fjor hadde jeg samme problemet. ADSL linjen og hastigheten fungerte nydelig. Helt plutselig gikk alt supertreigt.. etter mye feilsøking frem og tilbake, viste det seg at ADSL modemet ikke klarte å synkronisere skikkelig med Telenor's telefonsentral. Fikk nyttadsl modem, og da ble alt bærre lækkert Bare et tips her altså. PS: Jeg vet at Telenor's linjer og DSLAM'er for ADSL tåler utrolig mye, så tregheten kommer nok ikke av virus og høy trafikk..det er iallefall veldig tvilsomt.. Prøv å surf på / last ned programmer fra din ISP's hjemmeside, så vil du antageligvis se at det går schwein raskt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå