Gå til innhold

AMD betaler Intel for lisens ?

alaruz

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg hadde hørt dette : Jeg vet ikke hva som er sant eller ei, ville bare vite hva dere på forumet her syns om det,... (mulig det har vært titalls poster om dette før... men da har isåfall ikk jeg fått de med meg, da jeg ikke kan få med magf alle -hehe)

Han mente å ha sett på en nettside at AMD måtte gi Intel en liten andel for hver solge cpu de hadde, dette var på grunn av den originale i386 arkitekturen som de bygger på som opprinnelig er Intel sitt. Og at Intel hadde gått med på en slik deal for å unngå slikt mas som Microsoft nå går gjennom med det Anti Trust greiene,.... - Har dessverre 0 kilder for disse påstander, men syns det virka interesant jeg :wink:

Om det så er sant så tjener jo Intel litt uansett hvem som selger /lager beste cpuer.... ??

Hadde jeg vært Intel tror jeg uansett kanskje jeg også hatt lisensen da den bygger på mange cpu generasjoner,... Og produsenter av klonecpuer (amd, cyrix/via etc. u name it..) må betale meg penger for lisens... - litt monopolaktig sagt av meg,... men gratis hadde funket det også ?? - hehe - tror nok det,...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...