ARTO85 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 jeg har tenkt litt på å kjøpe meg en pc. hovedsaklig for bruk til spilling men også for skolearbeid. sist gang jeg kjøpte maskin var for seks år siden så jeg er HELT blank på dette området... har tenkt å bruke en 7-8000 kr på maskina så hvis dere kunne være så vennlige å hjelpe meg med å foreslå deler til denne maskina (prosessor, skjermkort osv) så blir jeg evig takknemlig. begrunn gjerne hvorfor dere vil bruke disse komponentene. til slutt. hvor lenge vil en maskin som jeg kjøper nå holde? skal begynne min studenttilværelse neste høst og jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før je må oppgradere den. Slå dere løs! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 dette blir vel ikke akkurat rett forum, anbefaler hw.no men kan gi et forslag, vent en stund til, så går du for a64(uten tvil best til spilling) når den nye socketen havner på markedet. anbefaler deg å vente litt til Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 a64 og socket? hva er det? har virkelig ikke peiling på dette. tenkte at siden maskinen skulle brukes mest til spilling så var dette forumet å gjøre det på. de som kan noe om spill og maskiner samles jo her og på spillegal. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz - Socket 754, 512 KB cache, OEM MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754 - K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM - Special Edition 8MB cache WD1200JB KA Flatkabel IDE ATA-66/100/133 Harddisk - Kabel m.m. m/2 uttak, 60cm Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 - Floppydisk Intern Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 - 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR - AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv - Kabinett m/360W DA-01SL-D P4 / AMD Totalt: 7 948,69 kr. Alt fra: http://komplett.no/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 f.eks slik som hovedkortet som nevnes ovenfor, det er socket 754.. om en liten stund så kommer neste socket som vil være en klar forbedring fra socket 754, anbefaler deg å vente. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 men hvil ikke prisen på denne soketen... bli betydelig dyrere en prisen på dagens? og hvor stor maskin må man regne med for å spille hl2 og doom3 når de endelig kommer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 prisen vil selvsagt være for høy ved introduksjon, men venter man litt så synker den temmelig fort. det er bedre å vente en stund fremover, er det du vil få mest utbytte av. vanskelig å si nøyaktig hvor kraftig maskinen helst burde være, men det er jo bare å kjøpe klokt. har du behov for skjerm ? anbefaler at du skriver hva du har fra før og som du gjerne vil fortsette å bruke Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 jeg har ingnenting. kan muligens bruke tastaturet men det er maks. problemet er at jeg ikke skjønner noen hverdens ting når dere mer erfarne pc spillere begynner å legge ut. flippvibber med krysfunksjonXIII\65 o.l sier meg fint lite. har spilt xbox de siste årene men nå vil jeg ha en pc hovedsaklig for spilling av de gamle baldurs gate spillene men den bør jo også ha muliget til å kjøre de store spillene som kommer framover. jeg får fullstendig angst når jeg lerser tråder av typen "far cry demoen fungerer ikke" osv. svar som at da må du flippvibbe hdn og legge inn nye maxisuper drivere skremmer vannet av meg... Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Denne er jo grei... http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...D=&p=46623&s=fp Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 "grei"... snarere ghey! Integrert lydkort, lik ytelse som min 2 år gamle PC. Snart utdatert skjermkort. Er enig med de andre som har svart. Vent en generasjon. Du kan da enten kjøpe det NYESTE nye, eller kjøpe dagens teknologi til en kraftig nedsatt pris! =) Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 jeg har ingnenting. kan muligens bruke tastaturet men det er maks. problemet er at jeg ikke skjønner noen hverdens ting når dere mer erfarne pc spillere begynner å legge ut. flippvibber med krysfunksjonXIII\65 o.l sier meg fint lite. har spilt xbox de siste årene men nå vil jeg ha en pc hovedsaklig for spilling av de gamle baldurs gate spillene men den bør jo også ha muliget til å kjøre de store spillene som kommer framover. jeg får fullstendig angst når jeg lerser tråder av typen "far cry demoen fungerer ikke" osv. svar som at da må du flippvibbe hdn og legge inn nye maxisuper drivere skremmer vannet av meg... da tror jeg det er best at du kjøper deg en ferdig bygd pakke pc. da har du garanti og service-support hvis ting skjærer seg Lenke til kommentar
falut Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Det kommer jo nye ting hele tiden. Lite vits å vente i all evighet fordet, bare fordi prisene skal dette ned noen små lapper. Helt meningstløst mener jeg da... Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 en kompis som bruker å bygge maskiner hjalp meg og satte opp denne listen. hva synes dere? amd athlon xp 2800ghz socket a glacialtech igloo silent breeze 462 II seagate 120gb barracuda v ide hd nec nd 2500a dvd rw + og - asus a7n8x-e deluxe socket a amd chieftec dragon midi tower silver twin mos 256mb ddr pc3200 (to av disse) sapphire radeon 9600 pro fireblade 128mb michrosoft wheel mouse optical skal kjøpe skjer og høytalere utenom. hva synes dere? vil dette klare seg ei stund? mvg tokle Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Du vil nok trenge omtrent dobbelt så mye RAM i tiden fremover. Dessuten kan du bytte ut det skjermkortet med XT-utgaven av samme serie. Det har en god del bedre ytelse for bare noen hundrelapper ekstra. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 har allerede bestilt dette. men tror du ikke at dette holder nå som hl2 og doom 3 nermer seg? ram kan man jo altids kjøpe mer av etterhevert 512 får holde i første omgang eller hva? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Det vil holde, ja, men fullstendig glatt blir det nok relativt tvilsomt. Skjermkortet duger i første omgang, men du tapte en del penger på å ikke kjøpe XT-versjonen i stedet. RAM kan man jo alltid kjøpe, ja, og det tror jeg du bør hvis du vil spille noen av de virkelig store titlene senere i år. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 hvor mye ram bør man ha før å henge med? hvis du mener helt glatt med allt på fullt skjermoppløsningen på max osv så er ikke dette et absolutt krav. så lenge det ikke hakker og kjører dårlig så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
skabbus Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 med de aller fleste spillene vil 512 holde en god stund, og det koster heller ikke så mye. Med 512 vil det nok gå glatt en god stund, men man må jo henge med i tiden etterhvert, 1024 er ypperlig, men det koster. Jeg synes 512 holder i massevis nå, så jeg ville ventet til jeg faktisk trengte mer ram, og da er det mye billigere også... men hvis du har mer enn nok penger så er det en god innvestering med 1024 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå