Veritæs Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei hjelper en kamerat med å innstallere ny harddisk. Han har 2 PC-er så, jeg bruker denne til å spørre om hjelp. Problemet er at han kjøpte en ny WD kaviar 200GB harddisk, I Bios er HD oppdaget. Men i det jeg skulle formatere den med Fdisk (har en startdiskkett), så blinke det "Får ikke kontakt med stasjon 1". Det er kun en harddisk i PC-en. Det er riktig satt til som "master". (stod ved startopp i Bios) Omtrent samme ting skjedde da jeg bootet opp med CD-Rom og Win-xp innstallasjon CD-en. Alt gikk vel inntil innstallasjone skulle legge inn Windows. Det stod "finner ingen harddisk, sjekk at alle tilkopliner er satt inn og alt skrudd på, innstallasjon avbrytes". KORT SAGT: Fant HD i BIOS, men ikke etter det... Hellige nerder brødre, vi trenger deres hjelp. Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Glemte å nevne at det er et Abit KD7A Hovedkort, socket A. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Støtter hovedkortet så store disker?, Foreta eventuelt en BIOS oppgradering. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 sjekk denne linken : http://support.wdc.com/download/#diagutils Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det er et klart blindspor å bruke fdisk. Hvis XP ikke kan finne disken, så kan i alle fall ikke fdisk finne den. Meget tvilsomt om fdisk kan håndtere så store disker. Les guide under Viktige emner. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 hårek: Joda fdisk kan lage partisjoner på 200GB disker, men du må ha en oppstart diskette fra winME eller fra bootdisk.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå