bcorny Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Hallois! Skal sette opp ett nettverk med en server og 3 klienter koblet sammen med en switch. Serveren skal i tillegg være koblet til en adsl-router, slik at det blir en delt internettilgang. Serveren skal brukes til fildeling(ikke print) og kanskje etterhvert til oppkobling utenfra. Et par spm.: - Kan jeg bruke win 2k pro som operativsystem på alle maskinene(server og klient)? - Hva er forskjellen på win 2k pro og win 2k server? - Hva bør jeg sette opp først? Det lokale nettverket med server og klienter.... eller server mot adsl forbindelsen? - Noen bra sider som forklarer hvordan jeg best/lettest mulig kan sette opp nettverket(step for step)? Takk for alle svar på forhånd! :smile: [ Denne Melding var redigert av: bcorny på 2002-03-23 00:21 ] Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 For det første hva skal du bruke serveren til? Skal andre maskiner utenifra koble seg til? Skal det bare være et lokalt nettverk? Skal serveren stå som print/fil e.l.l server? Det spiller for så vidt ingen rolle hva du setter opp først. Konfigurer serveren til å ''snakke'' med de andre maskinene( opprette brukere) Konfigurer serveren til DHCP(Dynamic Host Configuration Protocol) Man kan egentlig skrive opp og ned i mente her, her er det like mange løsninger som det er data brukere. Besøk denne siden her http://webdesk.newmedia.no/idgbooks/ å skaff deg f.eks. ¤Microsoft Windows 2000 Nettverk¤ Koster ikke mange kronene så slipper du å få tusen forskjellige svar. Meget gode bøker dette. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå